نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 15:28

امام‌جمعه قزوین: دروازه‌ ارتباطات با آفریقا مقتدرانه گشوده شد

امام‌جمعه قزوین با اشاره به سفر روزهای اخیر رئیس‌جمهور به کشورهای آفریقایی گفت: این سفر بستر مناسبی برای افزایش همکاری و تعامل با کشورهای قاره آفریقا به وجود آورد و امروز دروازه‌ ارتباطات مقتدرانه بین ایران و آفریقا گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجد‌النبی اقامه شد، اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها برای ما تعیین‌تکلیف کنند و آنها بگویند که با چه کشوری دوست باشیم و با چه کشوری دوست نباشیم، اسم این تعامل سازنده نیست و این کار مصداق بارز ذلت‌پذیری است.

وی اضافه کرد: اما اگر قدرت موشک‌هایمان را به دنیا نشان دادیم و ثابت کردیم که قدرتمند هستیم، در آن صورت با هر کشوری وارد رایزنی و مذاکره شویم، موضع ما مقتدرانه و عزت‌مندانه است و امروز شاهد این هستیم که ارتباطات ما با دنیا از موقع اقتدار و عزت است و این وضعیت نتیجه خون شهدا، هدایت‌های رهبری و عمل به آیات قرآنی است.

عابدینی با اشاره به شروط قرآن برای ارتباط برقرار کردن با کشورهای غیرمسلمان تصریح کرد: با کشورهایی که با دین ما جنگیده و قرآن‌ می‌سوزانند، نمی‌توانیم ارتباط داشته باشیم.  در ضمن غیرمسلمان‌هایی مانند صهیونیست‌ها که مسلمان‌ها را از خانه خود بیرون می‌کنند، هم جزو این دسته محسوب می‌شوند و اینها استثنا محسوب می‌شوند که باید با آنها محکم جنگید و سزای صهیونیست‌ها موشک‌های ویرانگر است.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه 23 تیرماه مصادف با روز گفتگو و تعامل سازنده با دنیاست، گفت: در این روز شاهد سفر ریاست‌جمهوری به کشورهای آفریقایی بودیم و این سفر بستر مناسبی برای افزایش همکاری و تعامل با کشورهای قاره آفریقا به وجود آورده است.

عابدینی ضمن برشمردن فرصت‌های بزرگ قاره آفریقا برای اقتصاد ایران ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشورهای آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشورها جبهه مقاومت اسلامی را تقویت کرده و از مسلمان محروم آفریقایی پشتیبانی و حمایت کنیم. در نهایت امروز دروازه‌ ارتباطات مقتدرانه بین ایران و آفریقا گشوده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به شرایط فصل تابستان و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق گفت: مصرف ما باید طوری باشد که به دیگران هم آب و برق برسد و با صرفه‌جویی باید در حق همدیگر رحم داشته باشیم.

عابدینی همچنین به نقش حوزه‌های علمیه، نهادهای تبلیغی، روحانیت، شاعران و مداحان در ماه‌های محرم و صفر اشاره و تصریح کرد: همه این نهادها و اقشار باید پای کار انتشار فرهنگ حسینی باشند و در این زمینه هر چه‌قدر مخلص‌تر عمل کنیم، موفق‌تریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1359047

مهمترین اخبار ایران و جهان: