نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 00:06

انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی است

خرم‌آباد - رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان تأکید کرد: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی امروز پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از کارکنان سادات نیروهای مسلح لرستان به مناسبت عید غدیر، اظهار داشت: مسئله غدیر از چند جهت قابل‌توجه و اهتمام است، نام‌بردن از امیرالمؤمنین علی (ع) و معرفی‌کردن آن امام از سوی رسول خدا هیچ معنایی جز تعیین خط حکومت و ولایت در اسلام ندارد و محققین دنیای اسلام در طول تاریخ همین معنا را احساس کرده‌اند و فهمیده‌اند.

وی افزود: مسئله حکومت ضمن اینکه باید قدرتی در رأس جامعه اسلامی قرار بگیرد و کارایی داشته باشد و زندگی مادی و معنوی مردم را با نظم و انضباط اداره کند، ولی اهمیت حکومت در نگاه اسلامی معنای امامت دارد و بدون آن معنا ندارد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود امامت را پیشوایی جسم و دل دانست و گفت: امامت فقط حاکمیت بر اجسام، اداره زندگی دنیایی و روزمره متعارف مردم نیست؛ بلکه مدیریت دل‌ها و تکامل بخشیدن به روح و جان و بالابردن فکرها و معنویت‌ها است و این معنای واقعی امامت است و شیعه با این مشعل درخشان، با این منطق روشن، در طول قرن‌های متمادی توانسته است حقانیت خود را برای همه دل‌هایی که جستجوگر و باانصاف بودند، اثبات بکند.

حجت‌الاسلام حسینی مازندرانی، تأکید کرد: همه ما در حکومت و جامعه اسلامی باید شخصیت امیرالمؤمنین و جامعه‌ای را که امیرالمؤمنین علی (ع) می‌خواست درست کند، الگو قرار بدهیم و به آن سمت باید حرکت کنیم و تلاش ما همان چیزی باشد که آن روز امیرالمؤمنین در صدد انجام‌دادن او بود و در آن فرصتی که به دست آورد برای حاکمیت، آنها را انجام داد.

وی در ادامه سخنان خود منطق شیعه را قوی‌ترین منطق در دنیای اسلام دانست و گفت: امروز منطق شیعه در دنیای اسلام قوی‌ترین منطق است و در این هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد؛ زیرا منطق شیعه، منطق امامت و ولایت در همه دوره‌های تاریخ است و درعین‌حال همه برادران دنیای اسلام را از هر مذهبی که هستند، به اتحاد و برادری دعوت می‌کند و نمی‌خواهد اختلاف ایجاد شود و اثبات خود را با نفی دیگران نمی‌خواهد و این، بسیار نکته مهمی است و این همان انسجام اسلامی است و همان نقطه‌ای است که دشمنان نمی‌خواهند در بین مسلمین وجود داشته باشد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، افزود: امروز اختلافات را نباید زنده و برجسته کرد، نباید فرق اسلامی مقدسات یکدیگر را که نقطه حساسیت‌زای هر فرقه‌ای همان بخش مقدساتش است مورد اهانت قرار بدهند، این به اختلاف دنیای اسلام منتهی می‌شود و به سود دشمن خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی مازندرانی به مهم‌ترین کارکرد انتخابات سال جاری اشاره و تأکید کرد: مهم‌ترین کارکرد ویژه انتخابات و مشارکت سیاسی مردم، خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است که درعین‌حال موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور شده و پیامدهای مثبت منطقه‌ای و بین‌المللی برای هر نظام سیاسی خاصه نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت.

وی گفت: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم از همه کارکنان سادات نیروهای مسلح استان لرستان تجلیل و تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1339503

مهمترین اخبار ایران و جهان: