نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 08:32

اولین مجروح حادثه تروریستی حرم در آرزوی سلامتی‌ای که از او سلب شد+ فیلم

خادم افتخاری حرم مطهر شاهچراغ (ع) و اولین مجروح حمله تروریستی است که بعد از گذشت ۸ ماه همچنان با عوارض اصابت گلوله در بستر بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و خانواده‌اش بی صبرانه چشم انتظار سلامتی کامل او هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نادر فتحی؛ خادم افتخاری حرم احمدبن موسی(ع) متولد سال ۱۳۵۰ است، او اولین مجروح حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱ بود که در‌ دقایق اول ورود عنصر داعشی به حرم مطهر جلوی درب ورودی با اصابت دو گلوله، سخت مجروح شد. 

او یازده سال خادم افتخاری حرم حضرت احمد بن موسی (ع) بود، اما حدود ۸ ماه است که از آن حادثه دردناک می‌گذرد و اعضای ۵ نفره خانواده فتحی نگران پدر هستند و بسیار تلاش می‌کنند تا بهبودیش را به دست بیاورد و همچون گذشته به آغوش گرم خانواده بازگردد. 

سلامتی نعمتی است که ناجوانمردانه با دو گلوله توسط عنصری داعشی و شیطانی خبیث از خادم افتخاری حرم سلب شد و حال به آرزویی برای این خانواده تبدیل شده است.

محمدرضا فتحی فرزند این پدر مجروح حادثه حرم در خصوص وضعیت پدرش گفت:  

پدرم در ۴ آبان اولین مجروح و خادمی بود که مقابل درب حرم شاهچراغ(ع) در ابتدای ورود عنصر داعشی مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت که یک تیر به دیافراگمش اصابت کرد و در بدن مانده بود و تیر دیگر به زیر قلب اصابت کرده و از بدن خارج شده بود و از آن زمان تاکنون تحت درمان بوده و درد و سختی‌های زیادی را تحمل کرده است. 

فتحی ادامه داد: پدرم در تاریخ ۱۱ اردیبهشت حال وخیمی پیدا کرد و تپش قلبش به شدت پایین آمد به این خاطر ایشان را به بیمارستان بردیم  و در آنجا توسط دکتر اسدی پویا در بخش صرع و تشنج بستری شد و پس از معاینه دز داروها تغییر پیدا کرد تا وضعیت بهبود پیدا کند و ۱۳ روز نیز در ای سی یو ماند. 

وی افزود: پس از مرخص شدن از بیمارستان و آمدن به خانه دچار تشنج های متوالی شد و مجبور شدیم دُز داروها را بیشتر از قبل بالا ببریم. 

فتحی به حال کنونی پدرش نیز اشاره کرد و گفت: روز هایی که تشنج نمی‌کند خدا را شکر حالش بهتر است منتهی از لحاظ حرکتی هنوز مشکل دارد و نمی‌تواند بنشیند و راه برود و برای تغذیه از لوله پگ استفاده می‌کند و موارد دیگر...

او از روزهای سخت بیماری پدر گفت و به هزینه‌های زیاد درمان اشاره کرد و ضمن بیان اینکه اوایل زیر بار هزینه‌های سنگین درمان تنها بودند و کمر خم کردند، اظهار داشت:

ابتدای آبان ماه پدر مجروح شدند و حدود ۸ ماه از آن حادثه میگذرد که در این مدت فقط حدود ۴ ماه است که بعد از مصاحبه شما و دیگر رسانه‌ها برای هزینه‌های درمان از ما حمایت‌هایی صورت گرفت. 

او ادامه داد: استاندار فارس به صورت مستقیم ورود کرد و بعد از حضور ایشان خدمات درمانی در اختیار ما قرار گرفت و علاوه بر آن بیمه بانک ملت و در زمینه های دیگر‌ بنیاد شهید ما را حمایت می‌کند.

فتحی در خصوص داروهای مصرفی پدرش توضیح داد و گفت: داروهای مصرفی پدر در دسترس هستند و در این مورد مشکلی نداریم و هربار که پزشک زحمت می‌کشند و به منزل ما می‌آیند داروهای مورد نیاز را می‌نویسند و ما از طریق بیمه تهیه می‌کنیم.

 

فتحی در پاسخ به وضعیت سایر مجروحین حادثه حرم نیز گفت: از وضعیت دیگر مجروحین این حادثه اطلاع زیادی ندارم فقط یکبار در شاهچراغ جلسه ای برگزار شد و آنجا ملاقاتی داشتیم که همگی‌ بسیار گله‌مند و ناراضی از شرایط بودند. 

محمدرضا فتحی در آخر به میزان درصد جانبازی که به‌ پدرش تعلق گرفته نیز اشاره و بیان کرد: ۵۵ درصد جانبازی به پدرم پس از مجروح شدن در حادثه حرم تعلق گرفته است و امیدوارم هر چه زودتر با دعای خیر مردم حال پدر رو به بهبود رود.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1336891

مهمترین اخبار ایران و جهان: