نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 11:21

تمامی ادارات برای طرح نهضت ملی مسکن احساس مسئولیت کنند

استاندار کردستان گفت: طرح نهضت ملی مسکن طرحی مردمی و برای مردم است دستگاه‌های دولتی، نهادهای غیردولتی و عمومی و سازمان نظام مهندسی باید در این رابطه احساس مسئولیت جدی داشته و از تمام ظرفیت و توانی که دارند در مسیر تحقق اهداف این پروژه بزرگ ملی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست کردستان که با محوریت بررسی اجرای طرح میانکار در شهرهای قروه، دهگلان و کامیاران برای اجرای مسکن ملی برگزار شد، اظهار کرد: طرح مسکن ملی یک پروژه بزرگ است و تنها راه و شهرسازی متولی اجرای آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: به سرانجام رساندن این پروژه بزرگ نیاز به همدلی و همراهی همه دستگاه‌ها دارد بخش‌های مختلف باید در راستای تسهیل و تسریع در روند اجرای آن احساس مسئولیت کنند.

وی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن طرحی مردمی و برای مردم است دستگاه‌های دولتی، نهادهای غیردولتی و عمومی و سازمان نظام مهندسی باید در این رابطه احساس مسئولیت جدی داشته و از تمام ظرفیت و توانی که دارند در مسیر تحقق اهداف این پروژه بزرگ ملی تلاش کنند.

استاندار کردستان افزود: به لحاظ زمان، امکانات، زمین و محدودیت‌های قانونی در اجرای روابط عمومی مضیقه هستیم گذر از این مشکلات نیازمند تعامل هرچه بیشتر بخش های مختلف است.

استاندار کردستان تصریح کرد: در شرایط کنونی چاره‌ای جز ورود و موافقت با الحاق زمین برای حل مشکل مسکن ملی نداریم.

وی با بیان اینکه استفاده از طرح‌های میانکار در راستای تسریع در اجرای مسکن ملی ضروری است، اذعان کرد: اداره‌کل و راه و شهرسازی و دستگاه‌های مرتبط برای رفع مشکل زمین در شهرهای قروه، دهگلان و کامیاران عملکرد خوبی داشته و جدیتی که در چند ماه اخیر برای رفع مشکل زمین طرح مسکن ملی در استان شاهد بودیم باید استمرار پیدا کند.

جهانگیر الیاسی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: اراضی برای ساخت مسکن ملی در شهرهای قروه، دهگلان، کامیاران و سنندج پاسخگوی تعداد متقاضیان نبوده و هر کدام از شهرها مسائل خاص خود را دارند.

وی اذعان کرد: تلاش برای اجرای طرح میانکار برای رفع مشکل تأمین زمین مسکن ملی در شهرهای قروه، دهگلان و کامیاران ضروری است.

الیاسی تعداد متقاضیان مسکن ملی در شهر سنندج را برابر با متقاضیان استان البرز عنوان کرد و افزود: مشکل تأمین زمین در شهر سنندج برطرف شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284403

مهمترین اخبار ایران و جهان: