نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 08:24

زائران عتبات عالیات برای گذرنامه از حالا اقدام کنند

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: زائران عتبات عالیات که تاکنون اقدام به دریافت یا تمدید گذرنامه خود نکرده‌اند، دریافت یا تمدید گذرنانه خود را به ساعات پایانی قبل از سفر موکول نکنند.

نعمت‌اله طاهرپور رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به خیل مشتاقان سفر به عتبات عالیات از استان اصفهان به ویژه در ایام محرم و صفر و اربعین حسینی، اظهار داشت: شهروندانی که قصد سفر در این ایام را دارند حتماً نسبت به مشخص کردن وضعیت گذرنامه خود اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان سفر گذرنامه باید بالای ۶ ماه اعتبار داشته باشد، افراد متقاضی حتما به زمان سفر خود توجه داشته باشند چنانچه می‌دانند در مدت سفر از این اعتبار کم خواهد شد حتماً از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهند.

طاهرپور گفت: افرادی هم که گذرنامه آن‌ها اعتبار دارد از وجود و عدم فقدان گذرنامه و سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل کرده چراکه گذرنامه هایی که مخدوش باشند قابلیت بهره‌برداری نداشته و باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام شود.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته که شاهد آن بوده‌ایم بعضاً متقاضیان با رعایت نکردن نکات اعلام شده باعث تراکم زیاد در مراکز صدور گذرنامه می‌شوند برای اینکه امسال متقاضیان با چالش روبرو نشوند و بتوانیم خدمات بهتر و مطلوبتری به افراد ارائه کنیم، لازم است زائرانی که قصد مسافرت به عتبات عالیات را دارند این نکات را مدنظر قرار دهند.

وی به شرایط جدید سفرهای زیارتی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: امسال همکاران بنده در فراجا هماهنگی‌هایی با دولت عراق برای تنظیم یک سند مسافرتی زیارتی به عنوان پروانه گذر زیارتی انجام داده‌اند برتری و مزیت این پروانه نسبت به گذرنامه‌های رسمی قیمت پایین‌تر و صدور سریع‌تر آن است که به محض اجرایی شدن از طریق پلیس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طاهرپور بار دیگر به شهروندان توصیه کرد از همین الان برای دریافت یا تمدید گذرنامه خود اقدام کنند و این موضوع را به ساعات پایانی قبل از سفر موکول نکنند همچنین افرادی که متقاضی سفر بوده و مشمول اخذ کارت ملی هستند چنانچه تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند هرچه سریع‌تر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت این موضوع را پیگیری کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متقاضیانی هم که کارت پایان خدمت آن‌ها قدیمی است نسبت به تعویض کارت پایان خدمت خود و اخذ کارت پایان خدمت هوشمند اقدام کرده تا در زمان صدور گذرنامه با مشکل مواجه نشوند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348491

مهمترین اخبار ایران و جهان: