نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 15:54

عمان: توافق ایران و عربستان نتایج مثبتی برای منطقه داشته است

وزیر خارجه عمان در نشست گفت وگوی راهبری بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و روسیه گفت که توافق اخیر بین ایران و عربستان علی رغم اختلافات در برخی موارد برای منطقه مهم بوده و نتایج مثبتی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر بوسعیدی»، وزیر خارجه عمان در نشست گفت‌وگوی راهبردی بین روسیه و کشورهای همکاری خلیج فارس در شهر مسکو از توافق ایران و عربستان سعودی برای احیای روابط استقبال کرد و گفت که این توافق نتایج مثبتی برای منطقه داشته است.

او امروز دوشنبه در جریان این نشست که هم اکنون در مسکو برگزار می‌شود، گفت: «منطقه ما نیز شاهد تحولات مهمی دیگری بود که از سرگیری روابط دیپلماسی بین ایران و عربستان سعودی از جمله این تحولات است. ایران از کشورهای همسایه برای شورای همکاری خلیج است. ما با ملت ایران برای سالیان دراز باهم زندگی کرده و تعامل داشتیم. بله شاید اختلافات سیاسی کوتاه مدت توانایی‌های ما برای همکاری با یکدیگر را تضعیف کند ولی تفاهم‌ها بین ایران و عربستان سعودی نشان داد که می‌توان موانع در برابر ثبات در منطقه را کنار زد.»

مسکو امروز دوشنبه میزبان نشست وزیران خارجه کشورهای همکاری خلیج فارس و روسیه تحت عنوان گفت‌وگوی راهبری بین مسکو این کشورهاست.

موضع شورای همکاری خلیج فارس درباره جنگ اوکراین

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نشست گفتگوهای راهبردی میان روسیه و کشورهای عضو این شورا نیز گفت اعضای شورا برای حل نزاعات از طریق گفتگو تلاش می‌کنند.

وی افزود کشورهای شورای همکاری از تمام تلاشهای میانجیگرانه برای حل بحران میان روسیه و اوکراین حمایت می کنند. به گفته وی، همکاری میان اوپک پلاس و روسیه به تقویت ثبات در بازار نفت کمک کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1347691

مهمترین اخبار ایران و جهان: