نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 17:20

وزش باد و کاهش نسبی دمای هوا در اواخر هفته گیلان

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه روند افزایشی دمای هوا تا روز چهارشنبه ادامه دارد،گفت: وزش باد و کاهش نسبی دما و رگبار و رعد و برق برای اواخر هفته در استان دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای حاکم بر هواشناسی در استان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار هوای گرم و جوی غالباً پایدار در منطقه است.

وی افزود: برای امروز دوشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری، وزش باد (گاهی جنوبی)، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه روند افزایشی دما تا روز چهارشنبه در گیلان ادامه دارد، ادامه داد: گاهی افزایش ابر و در برخی مناطق رگبار و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: در اواخر هفته وزش باد و کاهش نسبی دما و رگبار و رعد و برق در برخی مناطق گیلان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به ارتفاع موج حداکثر ۴۰ سانتی متری دریا افزود: دریا برای دریانوردی و فعالیت‌های بندری تا ۳ روز آینده مناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: دمای فعلی شهر رشت مرکز گیلان ۲۹ درجه سلسیوس است و پیش بینی می‌شود در گرم‌ترین ساعت ممکن تا ۳۳ درجه سانتی گراد هم برسد، رطوبت هوای این شهر نیز ۶۰ درصد است.

وی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته دیلمان با ۱۲ درجه سلسیوس خنک‌ترین نقطه و آستانه اشرفیه با ۳۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرها بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280847

مهمترین اخبار ایران و جهان: