نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 14:51

مجلس تعطیلی ندارد

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه مجلس تعطیلی ندارد، گفت: نمایندگان سه هفته در صحن مجلس حضور دارند و یک هفته هم برای بررسی مشکلات حوزه انتخابیه در میان مردم حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: متأسفانه در مجلس زمان تلف شده زیادی داریم. سرکشی از حوزه‌های انتخابیه ۱۲ روز طول می‌کشد، برنامه هفتم طی روزهای آینده به مجلس می‌آید و پس از آن نیز بررسی بودجه در دستور کار قرار می‌گیرد. چه فرصتی برای بررسی این موضوعات در صحن مجلس باقی می‌ماند؟ لازم است از ظرفیت کمیسیون‌های تخصصی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیئت رئیسه نسبت به استفاده مفید از زمان توجه داشته باشد، بیان کرد: یکی از شئونات نمایندگان موضوع نظارت در کنار قانونگذاری است، ما در میان مردم هستیم و آنها از ما مطالبه دارند، اگر مدیران اجرایی همراهی نکنند، کار مردم پیش نمی‌رود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ما در مجلس تعطیلی نداریم و بر اساس قانون پس از ۳ هفته فعالیت، یک هفته باید با مردم ارتباط داشته باشیم تا مشکلات مردم را بررسی کنیم. اینجا خانه ملت است و اگر نمایندگان مردم با ملت ارتباط نداشته باشند، چه چیزی قرار است بررسی شود؟ برنامه مجلس این است که یک هفته در حوزه انتخابیه حاضر و مسائل و مشکلات مردم را جویا شویم.

وی بیان کرد: اکثر نمایندگان از ۷ صبح تا ۱۲ شب در حوزه‌های انتخابیه مشغول هستند، ۳ هفته نیز در مجلس برای رفع این مشکلات فعالیت می‌کنند. ما چیزی تحت عنوان مرخصی نداریم و باید همه ایام را کار کنیم. برابر قانون تمامی دستگاه‌ها یک ماه مرخصی دارند، برای اینکه مجلس از عدد نیفتد، این یک ماه را مجلس به دو، دو هفته تقسیم کرده است. ما کمترین مرخصی را بین تمام مجالس دنیا داریم. قبلاً رئیس کمیسیون اجتماعی بودم. تمامی این موارد را بررسی کردم، ما یک هفته سرکشی به حوزه انتخابیه داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282791

مهمترین اخبار ایران و جهان: