نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 03:30

تأکید امیرعبداللهیان بر استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان

وزیر امور خارجه پس از سفر به قطر گفت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دوحه، حسین امیرعبداللهیان که در رأس هیأتی سیاسی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه قطر بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد دوحه شد و قرار است در ادامه این سفر به عمان نیز برود، در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم.

حسین امیرعبداللهیان عصر ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه پیشنهادی خود برای تصدی این وزارتخانه در تشریح سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم، گفت: سیاست خارجی متوازن، یعنی سیاست خارجی ما در یک منطقه متوقف نخواهد ماند.

به گزارش فارس، سفر امیرعبداللهیان به قطر در راستای مشورت‌های دوجانبه و منطقه‌ای انجام می‌شود.
امیرعبداللهیان پس از دوحه نیز به عمان سفر خواهد کرد.
علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مجتبی بنی اسدزاده مشاور وزیر امور خارجه و ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.
این دومین سفر امیرعبداللهیان به دوحه پس از تصدی این سمت است.حسین امیرعبداللهیان ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ و در ادامه سفرش به منطقه و پس از حضور در عمان، به دوحه رفت و با همتای قطری و امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین در سفر آیت‌الله رئیسی به قطر نیز او را همراهی کرد.

  پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296847

مهمترین اخبار ایران و جهان: