نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 15:50

افزایش ۱۹ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: در ۳ ماهه گذشته ۱۳۱ هزار و۵۰۰ تن کالا توسط ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۹ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لطف اله بابایی بعدازظهر امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: در ۳ ماهه گذشته ۱۳۱ هزار و۵۰۰ تن کالا توسط ۶ هزار و۳۰۰ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود۱۱۰ هزار و۸۰۰ تن کالا صادر شده بود افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل کاشی، میلگرد، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، بادمجان، نمک و پروفیل بوده و در مدت یاد شده ۶ هزار و۴۶۶ تن کالا توسط ۳۱۵ دستگاه کامیون وارد مرز بیله سوار شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به اینکه در ۳ ماهه گذشته ۹۶ هزار و۲۱۰ تن کالا توسط ۴هزار و۵۰۰ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده تصریح کرد: از این میزان ۴ درصد توسط کامیون‌های ایرانی، ۸۶ درصد توسط کامیون آذری و ۱۰ درصد از کالاها نیز توسط کامیون‌های گرجستانی و سایر ملت‌ها ترانزیت شده است.

بابایی در این مدت ترانزیت خروجی ۱۴۶ هزار و۶۱۷ تن کالا را از مرز بیله سوار یادآور شد و گفت: این میزان کالا توسط ۶ هزار و۶۰۰ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وی در فصل بهار از تردد ۳۰ هزار و ۵۱۲ دستگاه ناوگان اعم از پرو خالی از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و عنوان کرد: از این میزان ۱۶ هزار و۶۰ دستگاه وارد و ۱۴ هزار و ۴۵۲ دستگاه نیز خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در مدت یاد شده به تردد ۲۹ هزار و۹۷۳ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و۷۸۹ دستگاه وارد و ۱۴ هزار و۱۸۴ دستگاه نیز خارج شده است.

بابایی با بیان اینکه در این مدت ۵۳۹ دستگاه وسیله نقلیه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده اند افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۳۶ دستگاه از مرز تردد کرده بودند در ۳ ماهه گذشته افزایش ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349691

مهمترین اخبار ایران و جهان: