نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 20:52

ستاره‌‎سازی به جای خرید ستاره در صنعت نفت آبادان

آبادان- مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: خرید ستاره‌ها با این بودجه‌‎ای که در اختیار ما است، امری محال و لازم است به جای خرید ستاره، ستارگانی را کشف کنیم.

محمدحسین رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود اینکه ۴ تا ۵ تیم به عنوان تافته‌های جدابافته‌ی لیگ برتر هستند اما ما نمی‌خواهیم بازنده لیگ باشیم.

وی افزود: این یک واقعیت است که آنچه ما امکان هزینه کردن داریم بعضاً شاید هزینه‌کرد یک تیم دیگر فقط برای دریافت رضایت‌نامه ۲ بازیکن باشد و در چنین فضای دردآوری باید آبروی فوتبالی یک شهر که اتفاقاً یک اعتبار برای تاریخ معاصر ایران است را حفظ کنیم، نابرابری این رقابت به هیچ عنوان دیگر شوخی و شعار نیست، مثل این می‌ماند که با بودجه یک تیم لیگ دو را باید در لیگ برتر بازی کنیم. منطقه آزاد اروند، شرکت پالایش نفت آبادان و… همه تلاش خودشان را برای کمک به تیم به کار بستند و ما هم شبانه‌روزی برای رسیدن به همین حداقل‌های مالی تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و ورزشی صنعت نفت آبادان با اشاره به درخواست‌های مالی نامعقول برخی از بازیکنان گفت: در واقع بعضی از این دوستان صرفاً سنگ بزرگ را برای اینکه ما نتوانیم بزنیم جلوی پای‌مان گذاشتند، وقتی با صنعت نفت صحبت از ۲۰ میلیارد برای یک فصل می‌کنند، وضعیت قلب‌شان را با این تیم معلوم می‌‎کنند، داشتن درآمد حق بازیکن فوتبال است اما وقتی پای دلدادگی وسط باشد، مسئله مالی اولویت اول نیست.

وی تاکید کرد: شاید برخی بگویند دوره گذشتن از پول برای عشق گذشته است اما ما مثال واقعی‌اش را داریم، فکر می‌کنید طالب ریکانی نمی‌توانست صنعت نفت را با درآمد بالاتر ترک کند، باور کنید که می‌توانست اما طالب به مردم این شهر نگاه می‌کند و به عمری که پدر و مادرش در آبادان بوده‌اند.

رحمانی ادامه داد: می‌خواهیم یک تیم را برای لیگ بیست و سوم آماده کنیم و برای این کار چند هفته است که خواب نداریم، به این خاطر که تشویش و نگرانی مردم آبادان در فصل نقل و انتقالات را نمی‌توانیم تحمل کنیم، اما باید صبور باشیم، بازار نقل و انتقالات یک بازی پر پیچ و خم است که باید آداب حضور در آن را بدانیم، مثلاً بدانیم چه زمانی به سراغ کدام بازیکن برویم یا اینکه زمان خرید بازیکن لیگ برتری با توجه به بودجه باشگاه چه وقت است، سن بازیکن را برای مقدار سال قرارداد ملاک قرار بدهیم، یا مثلاً باید میزان پرداخت به بازیکنان و پرهیز از ورود به حاشیه‌ها را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که عشق به صنعت نفت، هواداران را در شرایط پیش‌فصل بی‌نهایت کنجکاو و نگران می‌کند اما باور کنند دهان به دهان شدن اسامی برای یک تیم در فصل نقل و انتقالات سم است و این موضوع هیچ خروجی‌ای غیر از داغ شدن تنور بازارگرمی ندارد.

مدیرعامل آبادانی مؤسسه فرهنگی و ورزشی صنعت نفت آبادان گفت: عبدالله ویسی هر روز موضوع جذب بازیکن را به صورت جدی دنبال می‌کند و من این جدیت و دقت او را به وضوح می‌بینم، باور بفرمائید ویسی هم خیلی راحت می‌توانست در یک مجموعه متمول تر کار کند و بدون دغدغه فقط برای سفارش بازیکن لب تر کند اما پای قولش ایستاد و به قولی که داد وفادار ماند و این به شدت برای ما قابل احترام است.

وی ادامه داد: واقعیت ماجرا اینجاست خرید ستاره‌ها با این بودجه‌‎ای که در اختیار ما است، امری محال به نظر می‌رسد و لازم است با این واقعیت تلخ کنار بیایم، اما خیلی از همین بازیکنانی که امروز برای جذب‌شان بین ۴ تا ۵ تیم جدا از لیگ، جنگ و رقابت است؛ بنابراین مسیر کاری ما به جای خرید، تولید ستاره است.

رحمانی افزود: امروز هیچ چیزی بیشتر از همراهی هوادار در این مسیر ترسناک ما را دلگرم نمی‌کند، خود من روزگاری پیراهن این تیم را پوشیده‌ام، دقیقاً در ایامی که خبر و اثری از پول‌های امروزی نبود، غمگین می‌شوم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و ورزشی صنعت نفت آبادان گفت: نمی‌خواهیم به صورت تشریفاتی و در مسیر ظاهرسازی در مورد بازیکنان بومی منطقه حرکت کنیم؛ در این راستا مسابقات چهار جانبه‌ای را بین استعدادهای آبادان، خرمشهر، شادگان و مینوشهر برگزار می‌کنیم تا بتوانیم از بین این استعدادها حداقل یک بازیکن را اضافه کنیم، ضمن اینکه بازیکنان آینده داری مثل شریعت‌زاده، سنگرگیر و… هنوز با ما قرارداد دارند.

وی بیان کرد: برنامه دو اردوی پیش‌فصل برای تیم و اعضای کادر فنی صنعت نفت آبادان مشخص شده و ظرف دو روز آینده به صورت رسمی اعلام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315891

مهمترین اخبار ایران و جهان: