نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 15:22

کرملین: ارتش روسیه به زیرساخت غیرنظامی حمله نمی‌کند

سخنگوی کرملین با رد ادعاهای اوکراین در خصوص حمله روسیه به یک رستوران در دونتسک، تأکید کرد که مسکو تنها زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در واکنش به ادعای برخی رسانه‌ها در خصوص حمله موشکی روسیه به غیرنظامیان در دونتسک و کشته شدن دست‌کم 10 نفر واکنش نشان داد.

اوایل صبح امروز به وقت محلی، وزارت کشور اوکراین مدعی شد که در پی حمله صبح روز گذشته (سه‌شنبه) ارتش روسیه به یک رستوران در شهر «کراماتورسک» در منطقه دونتسک ۸ نفر از جمله سه کودک کشته و ۵۶ تن دیگر مجروح شدند.

بنا بر گزارش روزنامه «اینسایدر»، پسکوف در جمع خبرنگاران در واکنش به این ادعاها گفت:‌«حملات تنها علیه مواضعی صورت می‌گیرد که به نوعی با زیرساخت‌های نظامی در ارتباط باشند.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

مقام‌های مسکو بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نمی‌دهند اما دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تلاش دارد تا با راه‌اندازی پروپاگاندا در خصوص تلاش روسیه برای هدف قرار دادن غیرنظامیان اوکراین، جامعه جهانی را علیه مسکو متحد کند.

علی‌رغم سیلی از تسلیحات غربی که روانه اوکراین می شود، بسیاری از تحلیلگران، پیروزی کی‌یف مقابل مسکو را بعید می‌دانند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1315447

مهمترین اخبار ایران و جهان: