نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 21:20

طرح‌های کاهش وقوع جرم در استان بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: طرح‌های کاهش وقوع جرم در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آرامی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های ذاتی و بنیادی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است که اقدامات خوبی در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس قانون شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که متشکل از ۲۳ ستاد و نهاد کشوری و ملی و ۱۵ دستگاه استانی است، این شورا به‌صورت فصلی در راستای بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی به صورت فصلی برگزار می‌شود.

آرامی با بیان اینکه در شورای پیشگیری از وقوع جرم آسیب‌ها و بسترهای وقوع جرم شناسایی می‌شود، گفت: در این زمینه برنامه‌های لازم از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در حوزه خانواده، اطفال، کودکان و مسائل اجتماعی ابلاغ و کارگروه‌ها، تشکیلات و مکانیزم‌های لازم برای شناسایی این موارد تشکیل شده است.

کاهش جرایم

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر از کاهش جرایم خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در پیش‌بینی در سند تحول قضائی تا پایان امسال باید ۱۰ درصد جرایم و دعاوی در استان بوشهر نسبت به سال قبل کاهش یابد.

آرامی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم میزان پرونده‌های قضائی را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: بر همین اساس آمار، جرایم استان به‌صورت مستمر رصد و پایش و برای کاهش آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با تأکید بر نقش خانواده‌ها در کاهش جرایم گفت: برای کاهش ۱۰ درصدی جرایم و دعاوی و حمایت از قشرهای آسیب‌دیده و خانواده‌های آسیب‌پذیر از جمله خانواده زندانیان در استان به همکاری سایر دستگاه‌ها نیاز است.

تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر از تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان خبر داد و خاطرنشان کرد: این قرارگاه با هدف ارائه خدمات مؤثر، مفید و هدفمندتر به زندانیان و خانواده آنان به‌عنوان بخش عظیمی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تدارک دیده شده و مبتنی بر دستورالعمل مدون باید در همه نقاط استان عملیاتی و اجرایی شود.

آرامی عنوان کرد: خدمات قابل ارائه به زندانیان و خانواده آنان متناسب با نیازمندی آنها در قرارگاه اجتماعی زندان مشخص و مسئولیت همه مجموعه‌ها، سازمان و نهادهای مردمی در حوزه‌های مختلف در قالب ۶ کارگروه با ۱۳ مأموریت تعریف شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306391

مهمترین اخبار ایران و جهان: