نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 12:55

برای ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» شهرداری باید پای کار بیاید

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تاکید کرد: تا شهردار پای کار نیاید، امکان ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» فراهم نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن پور در سخنانی، اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» با جدیت در حال تکمیل شدن است که در این راه همکاری شهرداری ضروری است.

وی گفت: تاکنون جلسات متعددی برای ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» انجام شده، با این وجود تا شهردار پای کار نیاید و نسبت رعایت برخی ملزومات تعامل کامل نداشته باشد این امکان فراهم نخواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره اینکه برای پیگیری تکمیل پرونده ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» هر هفته به صورت مستمر جلساتی در دفتر ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود، افزود: تاکنون سه مرحله بازدید توسط مدیرکل و کارشناسان دفتر ثبت آثار از شهر تاریخی خرم‌آباد به عمل‌آمده که در آن بر رعایت برخی ضوابط و ملزومات توسط شهرداری نیز تاکید شده است.

حسن پور، بیان داشت: کار ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» از سال گذشته تاکنون به صورت شبانه‌روزی توسط یک تیم کارشناسی مجرب در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با تعامل خوب و پیگیری صورت گرفته، ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» در اولویت نخست کشور قرار دارد که این فرصت بسیار خوبی است تا آرزوی دیرینه مردم لرستان در این زمینه محقق شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288391

مهمترین اخبار ایران و جهان: