نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 20:26

مشارکت صندوق توسعه ملی در پروژه های اقتصادی و بزرگ کشور

معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی گفت: با هدف حفظ حقوق نسل های آینده و تبدیل منابع ملی به سرمایه های مولد اقتصادی مشارکت صندوق توسعه ملی در پروژه های اقتصادی و بزرگ کشور با داده های جدید صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا صالح معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی ، محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ، حمید رضا ایزدی مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان فارس، رحیم زارع نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی و سایر روسای دستگاههای اجرایی ذی ربط ، تشکلهای بخش خصوصی، کار آفرینان و سرمایه گذاران از شرکت فاتح صنعت در زمینه فعالیت طراحی ، ساخت و نصب تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ، شرکت صنعتی و تولیدی افزار کیمیای فارس ساخت و تولید قطعات صنعتی با حضور در محل در حال احداث طرح توسعه شرکت شایان دیزل (گروه صنعتی آرشام ) تولید خودروی سواری ، کامیون و صندلی خودرو در شهرک صنعتی بزرگ شیراز در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار ،همچنین مجموعه صنعتی فراسان زمینه فعالیت صنعت لوله های GRP و شرکت دانش بنیان فراپاکس تولید کننده مخازن، اتصالات و تجهیزات پیشرفته کامپوزیتی و شهرک صنعتی غیردولتی کامپوزیت سازه ماندگار و واحدهای زیر مجموعه فراپیشتاز هونام تولیدکننده واشر و قطعات لاستیکی، کارخانه درحال احداث فراپایه دالین تولید کننده لوله‌های GRP. شرکت دالین کوه پارسه تولید انواع قطعات دقیق و پیچیده با ابعاد مختلف جهت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، خودروسازی و... شرکت کامپوزیت سازه تولیدکننده قطعات و تجهیزات کامپوزیتی در شهرستان سپیدان بازدید و ضمن بررسی توانمندی‌ها، مسائل و مشکلات را بررسی و تصمیمات اجرایی اتخاذ گردید. 

در ادامه جلسه با فعالین اقتصادی با حضور جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و حضور تعدادی از صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی انجام شد. 

معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در جریان بازدید واحدهای صنعتی و تولیدی و در جلسه با فعالین اقتصادی گفت: با هدف حفظ حقوق نسل های آینده و تبدیل منابع ملی به سرمایه های مولد اقتصادی مشارکت صندوق توسعه ملی در پروژه های اقتصادی و بزرگ کشور با داده های جدید صورت می گیرد.

علیرضا صالح با تاکید براینکه تسهیلات به صورت ارزی به بنگاه اقتصادی تحویل شده است و ارزی باز پرداخت می شود افزود: به استناد اساسنامه صندوق توسعه ملی، پرداخت هرگونه تسهیلات از محل منابع صندوق فقط از طریق بانک های عامل انجام می شود لذا صندوق نهاد تامین مالی است بنابراین آمادگی داریم در مقوله سرمایه گذاری و طرحهای جدید در استان فارس در قالب مقررات و اختیارات صندوق کمک کنیم و جهت تسریع در رفع مشکلات و چالشها هم به صورت یک به یک کمک و حمایت می کنیم . 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: این جلسه جهت تلاش برای رفع موانع و مشکلات بنگاه های اقتصادی، واحدهای تولیدی ، صنعتی ، صادراتی و ضرورت لزوم هدایت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صنایع بزرگ اقتصادی در راستای افزایش اشتغال پایدار و رشد تولید برگزار شد.حمید رضا ایزدی افزود: استان فارس در راستای توسعه فعالیتهای اقتصادی و اشتغال پایدار دارای ظرفیت و پتانسیل متنوع در بخشهای صنعت و معدن و کشاورزی و... است که جهت بالفعل شدن این پتانسیل ها مستلزم ایجاد و فراهم نمودن زیر ساخت های لازم است.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289003

مهمترین اخبار ایران و جهان: