نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 10:03

برگزاری مسابقه خطبه‌خوانی غدیر در همدان

همدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت:خطبه خوانی عید غدیر خم در همدان برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن اعیاد پر فضیلت قربان و غدیر اظهار داشت: در چند سال گذشته استان همدان جز استان‌های پیشرو در احیای عید با عظمت غدیر در سطح کشور بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه ستاد مردمی غدیر از سال ۹۸ و ۹۹ کار خود را آغاز کرد و در دوران کرونا و تعطیلی محافل و برنامه‌های فرهنگی ستاد غدیر درخشید، گفت: امسال هم مثل سال‌های گذشته مجموعه ستاد مردمی غدیر یک برنامه بسیار منسجم و هدفمند و گسترده‌ای را برای بزرگداشت ایام دهه ولایت و امامت برنامه‌ریزی کرده است که بازه زمانی اجرای برنامه‌ها از عید سعید قربان تا عید سعید مباهله یعنی یک بازه زمانی ۱۵ روزه است.

وی با اشاره به لزوم گرامیداشت هرچه بیشتر این ایام بیان کرد: ما معتقد این هستیم که تمام این ایام ماه ذی‌الحجه متعلق و متبرک به امیرالمومنین علی (ع) و در واقع دربردارنده پیام‌های امامت و ولایت است و باید این ایام بزرگ شمرده بشود و این خطای بسیار فاحشی که بعضی از عزیزان زود به استقبال محرم و سیاه پوش کردن شهرها می‌روند این در واقع باید اصلاح بشود.

حجت الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: در ستاد مردمی غدیر و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته در کل استان برنامه‌های متعددی برنامه‌ریزی‌شده که خطبه خوانی غدیر نصب پرچم در سر درب منازل و مساجد و مغازه‌ها ازجمله این برنامه‌ها است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: همچنین بازسازی واقعه غدیر، برنامه‌های شادپیمایی در روز غدیر و دیدار و ملاقات با سادات و اطعام گسترده شب غدیر روز غدیر و شام غدیر جشن‌های متعدد در مساجد و هیأت‌های و محلات برای این اعیاد برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغان به مساجد مناطق مختلف با هدف تبیین فلسفه غدیر از برنامه‌های تبلیغات اسلامی همدان در دهه ولایت و امامت است، گفت: نصب متعدد موکب‌های غدیر، نور افشانی در اعیاد غدیر از برنامه‌های ستاد مردمی غدیر است.

حجت‌الاسلام هادی نظیری عنوان کرد: برگزاری مسابقات متعدد خطبه غدیر و جشن ۱۸ کیلومتری در شب و روز غدیر در سراسر استان و شهرستان‌های ۹ گانه از دیگر برنامه‌های مهم جشن‌های غدیر در استان همدان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320847

مهمترین اخبار ایران و جهان: