نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 14:15

زمین طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین شود

شهرکرد_مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای این استان که هنوز زمین تهیه نشده با همکاری فرمانداران تسریع می‌شود.

حسینعلی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی که هنوز زمین تهیه نشده است، اظهار کرد: مقرر شد با همکاری فرمانداران این فرایند تسریع شود.

وی افزود: همچنین قرار شده است بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح خود مالکی که خود مردم اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، ادامه داد: در این راستا بانک‌های عامل در استان همکاری بیشتری خواهند داشت.

مقصودی در خصوص زیرساخت‌های مورد نیاز در طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: دستگاه‌های خدمات رسان همزمان با عملیات ساخت و ساز تأمین انشعابات اعم از آب، برق و گاز را نیز انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: در حوزه طرح جوانی جمعیت تا به امروز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری ثبت نام کردند، پالایش متقاضیان در حال انجام است و سامانه برای ثبت‌نام کنندگان جدید باز است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مقرر شد حدود ۴۴۰ قطعه زمین به مناسبت عید غدیر تحویل متقاضیان طرح جوانی جمعیت شود.

مقصودی اضافه کرد: تا امروز حدود ۸۸ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده‌اند، از این تعداد حدود ۲۳ هزار نفر تأیید نهایی شدند، ۱۹ هزار نفر افتتاح حساب کردند و بیش از ۱۵ هزار متقاضی نیز آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را تأمین کرده‌اند.

وی بیان کرد: مقرر شد عملیات عمرانی پروژه‌هایی که هنوز آغاز نشده است تا یک ماه آینده شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بیمه کارگری در طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری مجلس شورای اسلامی حل شد و امید است گروه‌های ساختی که در خصوص بیمه معطل بودند هر چه سریع‌تر کار خود را آغاز کنند.

مقصودی افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها نظارت بیشتری بر روند ساخت نهضت ملی مسکن داشته باشند تا بتوان از فرصت باقی مانده در فصل کاری استفاده کرد و تا ماه آینده برخی از پروژه‌هایی که کامل هستند تحویل مالکان شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321891

مهمترین اخبار ایران و جهان: