نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 16:07

تولید ماهانه ۲۵۰ هزار تن گوشت در دستور کار قرار گرفت

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ماهانه ۲۵۰ هزار تن گوشت در دستور کار قرار گرفت، گفت: مدل تولیدی گوشت مرغ در کشور تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسین دماندوی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به هاب تولید شتر در  آران و بیدگل، اظهار داشت: بنا است که جمعیت یک هزار و 500 نفری شتر بر اساس فعالیت زیرساختی تا سه هزار نفر در شهرستان آران و بیدگل افزایش پیدا کند و ایجاد شغل نیز در جهت ایجاد درآمد و محرومیت‌زدایی مد نظر است.

وی افزود: این طرح در فاز اول با سه هزار هکتار شروع شده و جمعیت خوبی را به خود اختصاص داده و تا حدود 200 نفر را جذب کرد و به ازای هر نفر تسهیلات خوبی را به خود اختصاص پیدا کرده است و وزارت جهاد کشاورزی نیز در این زمینه پشتیبان این طرح است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با مذاکرات صورت گرفته از پاییز سال گذشته صادرات تخم‌مرغ شروع شده و پیوسته ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم بدون توقف با برنامه‌ریزی صادرات را جلو ببریم و توانستیم با توجه به کیفیت بالا بازار تخم‌مرغ در منطقه به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه 10 درصد از تولید سالانه تخم‌مرغ کشور امکان صادرات وجود دارد، گفت: سال گذشته یکی از بزرگترین طرح‌ها در بخش دوم و طیور اجرایی شد که بی‌سابقه بود و به لطف خدای در تولید شیر و تخم‌مرغ مشکلی نداریم اما در زمینه گوشت مرغ به جهت تقاضا مدل تولیدی را در سال جاری تغییر دادیم و سرانه مصرف تا 32 کیلوگرم در سال جاری برنامه‌ریزی کردیم.

دماوندی ضمن اشاره به افزایش قابل توجه جوجه‌ریزی تصریح کرد: بنا داریم برای هر ماه 250هزار تن تولید گوشت مرغ داشته باشیم و تا پایان سال به رقم سه میلیون تن گوشت مرغ می‌رسیم.

انتهای پیام/801/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1354847

مهمترین اخبار ایران و جهان: