نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 21:43

برخورد قاطع با بی‌حجابی در مراکز فرهنگی و هنری

کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: مراکز فرهنگی و هنری استان به صورت کامل رصد می‌شوند و در صورت مشاهده بی‌حجابی برخورد قاطع با آنها خواهد شد.

سعید جابری انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراکز فرهنگی و هنری البرز، از قبیل آموزشگاه‌ها و مؤسسات و … به صورت کامل رصد می‌شوند و در صورت مشاهده بی حجابی، برخورد قاطع با آنها خواهد شد.

وی بیان کرد: دغدغه مردم متدین استان در خصوص کشف حجاب که بعضاً در مراکز فرهنگی و هنری استان مشاهده شده، مهمترین وظیفه‌ای است که بر دوش ما و قرار دارد و پاسخ دهی مناسب به این دغدغه را در دستور کار خود قرار دادیم تا نگرانی مردم و متدینین را برطرف کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری که در تبیین الزام شرعی و قانونی حجاب گفتند: در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی، ما باید با ساختار شکنی‌ها و کشف حجاب‌ها برخورد قاطعی داشته باشیم و هم با ترک فعل‌ها و کسانی که قانون را در این حوزه اجرا نکرده اند قاطعانه برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: برخورد ما با ساختارشکنان و بدحجابی‌ها باید هوشمندانه باشد و آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی هنری، سینمایی و … که افراد هنجار شکن در آنجا مرتکب این خطا می‌شوند بدانند که مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی آنها را به طور کامل رصد می‌کند و رفتار آنها از چشم این مجموعه پنهان نیست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نسبت به رفتار آنها، بی‌تفاوت نمی‌ماند.

جابری انصاری افزود: حجاب و عفاف ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی نیست بلکه تکلیف شرعی و عقلایی است و مطالبه جامعه این است که باید با پدیده زشت بی حجابی با تدبیر و در چهارچوب قانون برخوردی قاطع و بازدارنده‌ای صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313903

مهمترین اخبار ایران و جهان: