نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 20:00

ارتزاق ۵۰ درصد جمعیت استان بوشهر از طریق امور صنفی

بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از ارتزاق ۵۰ درصد جمعیت استان بوشهر از طریق امور صنفی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی عصر سه‌شنبه در آئین تجلیل از جامعه اصناف اظهار داشت: توجه به مطالبات اصناف در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به تغییر کسب‌وکارها نسبت به گذشته به چالش مهم اصناف در عرصه مالیات پرداخت و خاطر نشان کرد: با یکسری آموزش‌ها و افزایش آگاهی اصناف در زمینه مالیات برای حل مشکلات به آنان کمک می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر در ۶۰ هزار واحد صنفی ۱۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم ارتزاق می‌کنند.

صفوی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان بوشهر معادل ۵۰ درصد جمعیت استان از طریق امور صنفی ارتزاق می‌شوند، گفت: استان بوشهر به‌عنوان قطب تولید انرژی کشور و استقرار صنایع مهم و استراتژیک بیشترین اشتغال آن در بخش اصناف است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد هر شغل در صنایع ۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود خاطرنشان کرد: از ۱۰ هزار اشتغال سال گذشته در بخش صنعت، معدن و تجارت بیش از ۸ هزار نفر آنان در حوزه اصناف ثبت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نقش اصناف در پشتیبانی صنایع و واحدهای تولیدی را مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: اصناف در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نقش مهمی در پیشتیبانی از واحدهای صنعتی دارند.

صفوی از تبدیل اتحادیه‌های صنفی از سنتی به نوین خبر داد و بیان کرد: انتخابات ۸۰ اتحادیه صنفی استان بوشهر تشکیل و برگزار شد که نگاه منتخبین تحولی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313791

مهمترین اخبار ایران و جهان: