نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 08:39

افزایش قابل توجه دمای ایلام/پیش بینی دمای۵۰درجه در دهلران و مهران

ایلام-مدیرکل مدیریت بحران ایلام از افزایش قابل توجه دمای ایلام خبر داد و گفت: ادارات شهرهای دارای دمای ۵۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر تعطیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید بیگلریان در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، اظهار کرد: در پی اعلام هواشناسی استان مبنی بر افزایش قابل توجه دمای استان به ویژه مناطق گرمسیری و احتمال ایجاد برخی مشکلات، این نشست تشکیل شده و ملاک اعلام درجه دمای مناطق مختلف ایلام بر اساس پیش بینی‌های اعلامی از سوی هواشناسی استان تعیین شده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی گزارش‌های هواشناسی و شرکت توزیع برق استان و سایر اعضا در خصوص افزایش دما در مناطق استان به ویژه نقاط گرمسیری و همچنین اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه در فصل گرما و کاهش برق مصرفی در این ایام گرم تصمیمات و تمهیدات لازم و متناسب با شرایط اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام اضافه کرد: در تصمیمات و مصوبه‌های این نشست مقرر شد هواشناسی گزارش پیش بینی بیشینه دمای مناطق مختلف استان را به صورت روزانه و هفتگی به ستاد مدیریت بحران استان ارسال کند.

وی بیان کرد: ادارات شهرهای دارای دمای ۵۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر تعطیل شوند که این تعطیلی شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخشهای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری‌ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان‌ها را شامل نمی‌شود.

به گفته بیگلریان برابر مصوبه هیئت دولت همه ادارات از جمله دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیر ضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328847

مهمترین اخبار ایران و جهان: