نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 16:10

کمک 27.8 میلیون دلاری صندوق جهانی برای درمان سل و ایدز در قرقیزستان

قرقیزستان و صندوق جهانی قراردادی 27.8 میلیون دلاری برای کمک به هزینه درمان سل و ایدز امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، قرقیزستان و صندوق جهانی قراردادی 27.8 میلیون دلاری برای کمک به درمان سل و ایدز امضا کردند.

به گفته «آیبار سلطان گریف» مدیر انجمن برنامه‌های سلامت «شبکه شریک»، این سند به امضای «عالم قادیر بیشنالیف» وزیر بهداشت  قرقیزستان و «الکساندرا سولوویوا» نماینده دائم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در این کشور رسید.

قرارداد به ژنو ارسال شد. این کمک هزینه برای 2024-2026 امضا شد و شامل درمان و تشخیص سل  به مبلغ 1 میلیون دلار در سال، تهیه دارو به مبلغ 8 میلیون دلار، حمایت از خدمات ایدز  بیش از 3 میلیون دلار و برنامه‌های پیشگیری  5 میلیون دلار است.

سلطان گزیف تاکید کرد: این قرارداد از اول ژانویه اجرایی می‌شود.

لازم به ذکر است که در ماه سپتامبر مشخص شد که صندوق جهانی بودجه برای برنامه‌های مبارزه با ایدز را متوقف می‌کند. این به این دلیل بود که نمایندگان دولتی قرقیزستان در جلسه صندوق جهانی در ژنو برای بحث در مورد جزئیات درخواست کشور برای سال های 2024-2026 غایب بودند.

سپس «دیمیتری لاتیچفسکی »مدیر منطقه‌ای صندوق گفت که مذاکرات متوقف شده است.

صندوق جهانی برای مبارزه با ایدز، سل یک سازمان مالی و مشارکتی بین‌المللی که هدف آن جذب، استفاده و سرمایه‌گذاری منابع مالی برای پایان دادن به همه‌گیری ایدز، سل و مالاریا در حمایت از دستیابی به اهداف توسعه پایدار تعیین‌شده توسط سازمان ملل متحد است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619103

مهمترین اخبار ایران و جهان: