نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 08:25

مشاغل خانگی در کرمانشاه ۱۲۰۰ نفر را مشغول به کار کرد

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای اجرای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی تاکنون برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در استان کرمانشاه شغل ایجاد شده است.

مختار احمدی، مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح پرداخت تسهیلات به صاحبان مجوزهای فعالیت در مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

وی ادامه داد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون حدود ۶۰ هزار فقره مجوز فعالیت مشاغل خانگی در استان صادر شده که بیش از ۶۰ درصد مجوزها متعلق به بانوان است.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه صدور مجوز در بخش مشاغل به صورت ثبت محور و مجوز محور عنوان و خاطرنشان کرد: ثبت محور به صورت آنلاین و مجوز محور طی سه روز صدور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی در ۲ حوزه طرح‌های مستقل و پشتیبان فعالیت دارند که سقف تسهیلات برای طرح‌های فردی و مستقل، ۱۵۰ میلیون تومان و برای طرح‌های پشتیبان ۲ میلیارد تومان هستند.

احمدی تصریح کرد: ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و فرهنگ ارشاد اسلامی چهار دستگاه مجوز دهنده هستند که پس از تأیید مجوزها را به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ارسال کرده و پس از تأیید به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی سهم استان کرمانشاه است، تصریح کرد: کرمانشاه تا به امروز با پرداخت نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد جزء استان‌ها برتر در حوزه مشاغل خانگی بوده است.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی تاکنون برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در استان کرمانشاه شغل ایجاد شده که با توجه به کثرت متقاضیان نسبت به سقف تسهیلات تعدادی هنوز به بانک معرفی نشده که در ابلاغ‌های بعدی معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: مرحله دوم جذب تسهیلات خانگی با توجه به جذب بالای تسهیلات در استان اخیرا به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان با اولویت طرح‌های پشتیبان ابلاغ شده است.

پایان پیام/پ

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632691

مهمترین اخبار ایران و جهان: