نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 08:50

هشدار نارنجی برای کرمانشاه؛ آسمان این‌بار زمستانی می‌بارد

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه، از ورود بهترین سامانه بارشی دی‌ماه امسال به استان خبر داد.

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از ورود سامانه ناپایدار به جو استان و صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد و اظهار کرد: این سامانه قدری حال و هوای زمستانه را تداعی خواهد کرد.

وی در توصیف این سامانه بارش‌زا، گفت: سامانه‌ای ناپایدار از بامداد امروز (چهارشنبه) تا دوشنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته که به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بارش امروز در نیمه شمالی (به‌ویژه اورامانات؛ شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود و تازه‌آباد) از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها، در نقاط سردسیر نیز بتدریج به شکل برف مشاهده می‌شود.

وی آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را در قالب اثرات مخاطرات‌آمیز این سامانه عنوان کرد و شهروندان را به احتیاط در رانندگی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای غیرضرور، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی توصیه کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632703

مهمترین اخبار ایران و جهان: