نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 23:03

بهره‌مندی صددرصدی جمعیت شهری استان اصفهان از آب شرب پایدار

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در سایه حیات انقلاب اسلامی جمعیت شهری استان اصفهان از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مندی صددرصدی دارند.

حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تشریح دستاوردهای صنعت آب و فاضلاب استان اصفهان در سایه حیات انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون جمعیت شهری بهره‌مند از آب شرب پایدار و بهداشتی با افزایش ۱۴۰۰ درصدی همراه بوده به طوری که تمام جمعیت ساکن در شهرهای استان اصفهان از آب شرب بهره مند هستند.

وی با بیان این که هم اکنون ۹۶.۴۱ درصد روستانشینان استان نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند هستند، افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده به دنبال بهره‌مندی همه جمعیت استان از آب شرب پایدار و بهداشتی هستیم.

اکبریان با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ طول خطوط شبکه توزیع آب استان اصفهان ۱۲۶۰ کیلومتر بوده گفت: این عدد تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ به ۱۷ هزار و ۷۲۱ کیلومتر رسیده که افزایش ۱۴ برابری را در پی داشته است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان ادامه داد: همچنین طول خطوط انتقال آب در استان اصفهان و در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۵۰ کیلومتر بوده که با افزایش ۳۷ برابری در مجموع به ۵۵۹۳ کیلومتر رسیده است‌.

وی خاطرنشان کرد: حجم مخازن آب در مدار در ابتدای انقلاب اسلامی ۳۵ هزار متر مکعب بوده که این عدد در پایان دی ماه سال جاری به یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۹۱۸ متر مکعب رسیده است که یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۹۱۸ متر مکعب به ظرفیت مخازن آب در مدار استان اصفهان در طول حیات انقلاب اسلامی ایران افزوده شده است.

اکبریان با اشاره به اینکه تعداد انشعابات آب واگذار شده در بخش آب در ابتدای انقلاب ۱۱۴ هزار فقره بوده است، بیان کرد: این تعداد در سال جاری به یک میلیون و ۴۷۴ هزار و  ۵۲۴ فقره رسیده است، همچنین شهرهای تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز از ۱۰ شهر به ۱۰۰ شهر رسیده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: ۴ تصفیه خانه آب نیز در طول این ۴۵ سال گذشته از انقلاب اسلامی در استان اصفهان تاسیس و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

گفتنی است هم اکنون ۱۰۰ شهر و ۹۶۳ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان قرار دارند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664791

مهمترین اخبار ایران و جهان: