نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 13:23

دستاوردهای دولت در حوزه زنان چه بود؟

معاون زنان رئیس جمهور، از بیمه زنان نابارور ، بیمه اجتماعی و بیمه زنان باردار نام برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، زینت ابراهیم در دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار، ضمن تبریک نیلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، خطاب به زنان حاضر در این کنگره اظهار کرد: اجازه ندهید انقلاب اسلامی تحت تاثیر قرار گیرد، چراکه زنان موثر تر از اقایان در حفظ انقلاب و ارزشها هستند و زمانی که زنان ایستادگی کنند همه چیز خوب پیش می‌رود.

وی ادامه داد: اگر زنان منفعل باشند، همه چیز خراب می‌شود. امام خمینی (ره) این انقلاب را بنیاد گذاشتند و خدا خواست که ۱۰ سال بودند و راه را هموار کردند تا پس از ایشان رهبر ایران این راه را ادامه دهند.

همسر شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه بزرگ ترین درسی که فاطمه زهرا (س) به ما دادند مقاومت در برابر ظلم است،  افزود: فاطمه زهرا در این جهان کوتاه زندگی کردند اما علیرغم سن کمی که داشتند در برابر سختی های جهان ایستادگی کردند و این ایستادگی را به ما آموختند. ایشان دلیل آفرینش هستند. روایت داریم که ایشان آمدند تا به ما درس ایستادگی در مقابل ظلم را بدهند.

ابراهیم افزود: خرسندم که در بین جامعه و بانوانی هستم که یاد گرفتند در برابر ظلم ایستادگی کنند. مطمئنم همه شما بانوان حاضر در اینجا این روحیه ظلم ستیزی را دارید تا مقاومت کنید. همینطور که امام خیمنی گفتند زنان ایرانی می‌توانند حتی از مردان بیشتر تاثیر گذار در جامعه باشند.
در این کنگره از زینت ابراهیم، همسر شیخ زکزاکی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه انسیه خزعلی روز چهارشنبه در کنگره زنان تاثیر گذار، میلاد حضرت زهرا را تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که شروع شده در شناسایی زنان تاثیر گذار و در پشتیبانی و هم افزایی آنان و تعامل بیشتر آنان خود را نشان دهد .

وی افزود: دو سال پیش در بخش توانمندسازی و آسیب زدایی دو موضوع را در پیش گرفتیم و هر دو حرکت به ثمر رسیده است .

خزعلی از پیشگیری از طلاق و ایجاد کسب و کار پایدار به عنوان دو موضوعی که معاونت زنان در پیش گرفته است یاد کرد و اظهار داشت: این دو موضوعاتی بود که در این دوره پیگیری شد و در موضوع کسب و کار پایدار توانستیم بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار دهیم.

وی همچنین از بیمه زنان نابارور ، بیمه اجتماعی و بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی از دستاوردهای این دوره یاد کرد.

وی، دولت سیزدهم را دولت صادق الوعد توصیف کرد و افزود: این دولت توانست وعده ها را با هم افزایی شما و دانش و تجربه شما به انجام رساند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن  یک درصد از اعتبار دستگاهها برای زنان و خانواده، ادامه‌داد: در این دولت یک درصدی که با وجود ادغام از نظر اعتبار سه برابر می‌تواند باشد را اجرایی کردیم.

وی افزود: موضوع زنان تاثیر گذار را هم در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم که با شناسایی آنها بتوانیم از توانشان استفاده کنیم و فعالیت و اثر گذاری آنها را توسعه دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625347

مهمترین اخبار ایران و جهان: