نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 23:19

برگزاری چهارمین جشنواره نوآوری و فناوری فارس در شیراز

چهارمین جشنواره نوآوری و فناوری فارس به مدت سه روز در شیراز برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رییس پارک علم و فناوری فارس با اعلام این خبر گفت: پارک علم و فناوری فارس با همکاری فن بازار منطقه ای استان فارس و  شرکت شهرکهای صنعتی استان  این جشنواره را  برگزار می‌نماید. 

امین رضا ذوالقدر خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل رویداد آموزشی نحوه ارایه به سرمایه گذار، رویداد ارایه فناوریهای نوین در کسب ‌کار،رویداد ارایه نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی و‌دستگاههای اجرایی  و دوره آموزشی نحوه دانش بنیانن شدن صنایع مواد پیشرفته می باشد، 

وی افزود: از جمله موضوعاتی که در روز ارایه فناوریهای نوین  در کسب و کار مطرح میگردد شامل: فناوری های زیستی(کشاورزی، دامی ، گیاهی)، فناوری نانو، اپتیک و فتونیک، برق و الکترونیک و انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی ، دارو و تجهیزات پزشکی، اتوماسیون صنعتی و‌ خودرو، نفت ، گاز و پتروشیمی می باشد.

رییس پارک علم وفناوری فارس خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ تیم فناور ایده های خود را برای فن بازار منطقه ای فارس ارسال نمودند. 
که از این تعداد، بیش از ۳۵ ایده ‌‌محصول فناورانه از سراسر کشور در روز رویداد ارایه میگردد.

وی خاطر نشان کرد: بیش از  ده صندوق سرمایه گذاری  خطر پذیر‌ از تهران و سایر استانها و‌ بیش از هشتاد نفر از صنعتگران و کارآفرینان جهت حضور در رویداد اعلام‌آمادگی نمودند.

سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز افزود: شرکت شهرکهای  صنعنی فارس  علاوه بر حمایت سخت افزاری و فروش زمین، حمایت های نرم افزاری از شرکت های فناور و‌دانش بنیان اتجام می دهد. 
وی افزود:یکی از این حمایت ها، برگزاری رویدادهای استارتاپی می باشد.

در همین راستا، فن بازار منطقه ای فارس  با هدف شبکه سازی ،بازاریابی و‌جذب سرمایه برای شرکت های دانش بنیان و فناور فرآیند ثبت نام از ایده ها و شرکت های فناور را آغاز نمود. 

وی تصریح کرد: بخش دیگر برنامه رویداد ارایه نیازهای فناورانه دستگاههای اجرایی و واحدهای صنعتی می باشد

جشنوراه نواوری و فناوری از تاریخ ۱۱ الی ۱۳ دی ماه در محل پارک علم و فناوری فازس برگزار می‌گردد و رویداد اختتامیه نیز ۱۳ دی ماه از ساعت ۸الی ۱۶ عصر برگزار میگردد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624803

مهمترین اخبار ایران و جهان: