نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1403 - 12:44

۲ میلیون خانوار خراسانی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان دولت دو میلیون خانوار استان از طریق اجرای شبکه فیبر نوری به اینترنت فوق پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری در بازدید از  اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: در استان باید به اطمینان پایداری شبکه ارتباطی خود برسیم و خلأها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تقویت این شبکه همواره باید برنامه اجرایی داشته باشیم، افزود: تقویت پوشش‌های تلفن همراه و اینترنت باید مد نظر قرار بگیرد.

نظری تصریح کرد: امسال در ایام نوروز و بازه‌ زمانی 40 روزه خدمت به مسافران نوروزی شاهد حضور انبوه زائران در مشهد و استان بودیم بر این اساس یکی از موضوعات ملی ما توجه به زائران است و باید توجه خاصی به زائران بارگاه منور رضوی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه مهم کارگروه ملی زیارت گفت: همچنین برای تقویت پوشش ارتباطی جاده‌‌های استان و برنامه‌های ارتباطی در مسیر برای زائران باید این فعالیت‌ها بروز و توسعه پیدا کند.

نظری تصریح کرد: تا پایان دولت طبق آمارها دو میلیون خانوار استان از طریق اجرای شبکه فیبر نوری به اینترنت فوق پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، آخرین وضعیت پروژه‌های لایه سوئیچ طرح تحول شبکه ملی اطلاعات، آخرین وضعیت پروژه پارک داده شهید میری، تامین دسترسی به اینترنت ثابت از طریق فیبر نوری برای خانوارها و کسب و کار، توسعه شبکه‌ ملی اطلاعات در روستاهای استان و توسعه شبکه دسترسی ایرانسل و همراه اول در قالب قرارگاه تحول شبکه ملی اطلاعات خراسان رضوی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که توسط علی دلگیر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ رضوی ارائه شد.

انتهای پیام/282

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701891

مهمترین اخبار ایران و جهان: