نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 14:07

بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل - میانه نیازمند تکمیل 4 قطعه مسیر است

استاندار اردبیل گفت: باتوجه به وضعیت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه، این خط ریلی در ایستگاه پایانی قرار داشته و تلاش می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد‌ عاملی ظهر امروز در جریان سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل، در جلسه بررسی روند وضعیت عملیات اجرایی راه آهن اردبیل - میانه که در ایستگاه راه‌آهن آقاباقر اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر برای پایان عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل - میانه، ۳ هزار و ۲۰۰ تن میلگرد، ۱۳ هزار تُن سیمان و نیازمند ۲۵ هزار تُن ریل برای ریل‌گذاری پروژه است.

وی افزود: در سال جاری اولین اختصاص بودجه در سطح کشور برای راه آهن اردبیل - میانه انجام شد و در بودجه سال جاری ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت و در بودجه سال آینده پروژه فوق تلاش خواهد شد به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند که البته علاوه بر بودجه پیش‌بینی شده اقدامات لازم برای افزایش بودجه در سفر رئیس جمهور انجام می‌شود.

 

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۴ قطعه جهت تکمیل و بهره‌برداری راه آهن اردبیل - میانه باقی مانده است که با اقدامات و‌ پیگیری‌های لازم نهایت تلاش را می‌کنیم پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620647

مهمترین اخبار ایران و جهان: