نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 22:27

وزیر دفاع انگلیس: جهان باید در تقویت پدافند اوکراین ما را الگو قرار دهد

وزیر دفاع انگلیس روز شنبه از متحدان خود خواست تا هرچه بیشتر پدافند اوکراین را برابر حملات هوایی و موشکی روسیه تقویت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس روز شنبه گفت که جهان باید از انگلیس پیروی و پدافند هوایی اوکراین را بیشتر تقویت کند.

به گزارش وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت» شاپس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت:«اوکراین را نمی توان تنها گذاشت تا برابر ولادیمیر پوتین دفاع کند. اکنون زمان آن است که حمایت خود را از کی‌یف افزایش دهیم.»

انگلیس پنجشنبه گذشته تازه‌ترین بسته حمایت نظامی در قالب کمک به پدافند هوایی اوکراین اعلام کرد.  

وزیر دفاع  انگلیس افزود:«جهان اکنون باید از این روند پیروی کند، زیرا کمک به اوکراین برای پیروزی، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ما می‌شود و آزادی را برای همه در طولانی امدت فراهم می‌کند.»

 این در حالی است که در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد به چند فروند جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷ » مجهز شده است.  این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هواپیماها در کارخانه «شرکت هواپیمایی متحد» در روسیه تولید شده‌اند. این وزارتخانه به تعداد این جنگنده‌های هیچ اشاره‌ای نکرد.  

کی‌یف با انتظار تشدید حملات روسیه علیه شهرها و زیرساخت‌های خود در طول زمستان، مدت‌هاست که از متحدان خود برای پشتیبانی بیشتر دفاع هوایی درخواست کرده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز گفته است که قابلیت‌های پدافندهوایی اوکراین به لطف تدارکات متحدان قوی‌تر می‌شود و انتظار می‌رود سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری در زمستان برای اوکراین ارسال شود.

 رئیس‌جمهوراوکراین از مدت‌ها قبل از آمریکا درخواست کرده بود با ارسال پاتریوت، دفاع ضدهوایی و ضدموشکی خود را تقویت کند.

سران اوکراین پس از عملیاتی شدن این سامانه منتظر کسب موفقیت بیشتر در نبرد با برخورداری از تسلیحات پیشرفته غرب و آمریکا بودند، اما نه تنها این توقع حاصل نشد بلکه خبر هدف قرار گرفتن سامانه پاتریوت، فضای روانی این عرصه را بیش از گذشته ملتهب ساخت.

ایالات متحده سامانه‌‌های دفاع هوایی پاتریوت را به عنوان بخشی از تلاش نظامی گسترده برای کمک به کی‌یف برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین فرستاده است.

یک مقام آمریکایی اخیرا اعتراف کرده که بخشی از سامانه دفاع هوایی پاتریوت این کشور در حمله روسیه به اوکراین آسیب دیده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621247

مهمترین اخبار ایران و جهان: