نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 21:16

مردم در کمتر از ۵ ساعت، سرمایه مورد نیاز یک پروژه دانش‌بنیان را تأمین کردند

در کمتر از ۵ ساعت بعد از پخش برنامه تلویزیونی «شکوفا» سرمایه مورد نیاز برای اجرای یک پروژه دانش‌بنیان توسط ۴۰۹ سرمایه‌گذار جذب شد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی «شکوفا» توانست با معرفی پروژه‌های دانش‌بنیان به مخاطبان، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان را از ۴۰۹ سرمایه‌گذار جذب کند. نکته جالب این بود که این میزان جذب سرمایه در کمتر از ۵ ساعت از پخش برنامه انجام شد.

در اولین قسمت از مسابقه تلویزیونی شکوفا که ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما پخش شد، با نظر هیات داوران شرکت دانش پرتو نقش جهان با محصول «لاندر مسی انتقال سرباره» به عنوان تیم و محصول برگزیده انتخاب شد.
در این قسمت از برنامه، ۳ شرکت کننده به ارائه طرح‌های خود پرداختند. شرکت دانش‌بنیان برگزیده، برای اجرای طرح خود نیازمند ۱۰ میلیارد تومان سرمایه بود که در کمتر از ۵ ساعت بعد از پخش این برنامه توسط ۴۰۹ نفر از مخاطبان جذب شد. این شرکت قرار است سرمایه مخاطبان را با سود سالانه ۴۰ درصد به سرمایه‌گذاران بازگرداند.

برنامه تلویزیونی شکوفا قرار است به معرفی طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی بپردازد که می‌خواهند با جذب سرمایه‌های مردمی، علاوه بر توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران مردمی را نیز شریک سود خود کنند. این برنامه که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری تهیه و روی آنتن می‌رود، یک ابزار تأمین مالی است که سرمایه‌گذاران در آن مردم هستند.

ابزار تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) یک سازوکار دقیق است که طی آن افراد عادی با هر میزان سرمایه، می‌توانند در پروژه‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کنند و در انتهای پروژه سود دریافت کنند. ایده اصلی تأمین مالی جمعی، جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و مردمی است که می‌تواند به عنوان منبع مالی برای یک طرح فناورانه یا پروژه تحقیق و توسعه برای یک شرکت در نظر گرفته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623491

مهمترین اخبار ایران و جهان: