نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 14:25

تعبیر سردار «نوعی‌اقدم» از چرایی گمنامی شهید سیدرضی موسوی+ عکس

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سپاه قدس در سوریه گفت: امروز بدانیم که چرا شهید سیدرضی موسوی در زمان حضور مؤثرش در جبهه مقاومت در میان مردم در گمنامی به سر می‌برد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار رحیم نوعی‌اقدم، فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سپاه قدس در سوریه پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ارج نهادن به مقام هم‌رزم ایشان، سردار سیدرضی موسوی‌چاشمی در حسینیه شهدای سپاه استان با حضور همسر، فرزندان و خانواده شهید سردار موسوی‌چاشمی اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه، «قهرمان الهی» جبهه مقاومت بود و او را باید سرور و سالار شهدای جبهه مقاومت نامید.

وی با اشاره به اینکه شهید سیدرضی موسوی‌چاشمی هم رفیق شفیق و دوست‌داشتنی سردار سلیمانی در جبهه مقاومت بود، گفت: این شهید والامقام همواره از خداوند متعال درخواست می‌کرد تا توفیق ادامه راه شهدا و استفاده از فیض شهادت را به او عنایت فرماید و درنهایت نیز این خواسته استجابت شد.

وی که یکی از فرماندهان جبهه مقاومت و از هم‌رزمان شهید سلیمانی است، با قدردانی از سپاه استان سمنان که آیین باشکوهی را در تقدیر از شهدای جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و سیدرضی موسوی‌چاشمی، در سمنان برگزار کرد، گفت: امیدواریم هرگز شرمنده خانواده‌های معظم شهدا نشویم؛ این نشست باشکوه نشان می‌دهد که وحدت، همدلی، صفا و صمیمیت خاصی در میان عموم مردم در مواجهه با شهدای جبهه مقاومت وجود دارد.

«سیدرضی» شهادت می‌خواست

این فرمانده جبهه مقاومت افزود: امروز شاهد یکپارچگی، معرفت و توجه جامعه اسلامی به شهدای عزیزمان هستیم. شهید سیدرضی موسوی‌چاشمی همواره از سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) می‌خواست تا او را در کنار مقتدا و مولایش قرار دهد.

نوعی‌اقدم گفت: امروز اگر سعادت و عزت شهدایی می‌خواهیم و پیرو شهدا هستیم، باید راه آنها را با قدرت ادامه دهیم و بدانیم که محبوبیت و مرجعیت ما تنها با توسل به خداوند متعال و توجه به راه شهدا ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز اگر می‌خواهیم برای اسلام تأثیرگذار بوده و در خط مقدم توجه به شهدا حضور داشته باشیم، باید به چهار اصل اساسی توجه کنیم که شامل توجه و همراهی با خداوند متعال، اخلاص، روحیه حماسی داشتن و مطیع ولایت بودن است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس که خود از فرماندهان زیر نظر شهید مهدی باکری بوده است، با اشاره به خاطراتی از این شهید والامقام در دوران جنگ اظهار کرد: توجه به خداوند متعال یکی از مؤلفه‌های جدی در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و از تأکیدات دائمی شهید باکری در دوران دفاع مقدس بود و همه رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی دائماً به آن توجه داده می‌شدند.

خاطره‌ای از دیدار ۸۰ نفر از سران سپاه با رهبری

نوعی‌اقدم بیان کرد: اگر پس از ۴۴ سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی توانسته‌ایم بحران‌ها، تهدیدها و تحریم‌های مختلف را با پیروزی پشت سر بگذاریم، به‌واسطه توجه به تعالیم و مفاهیم الهی بوده است و هر جا که در این راه غفلت کردیم، ضربه آن را نیز خورده‌ایم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دیدار ۸۰ نفر از سران سپاه با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌ها پیش گفت: وقتی خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم، ایشان یکی از مهم‌ترین مسائلی که بدان اشاره داشتند، این بود که باید بین خود و خدای متعالتان را اصلاح کنید و همه سرداران و سربازان سپاه اسلام را به توجه به خداوند متعال توصیه می‌فرمودند.

این فرمانده دوران جنگ تحمیلی با مخاطب قرار دادن بسیجیان حاضر در مراسم گفت: امروز اردوگاه بسیج و سپاه بدون تردید تجلی‌گاه توجهات امام زمان (عج) است و نباید فاصله‌ای بین ما و خداوند متعال وجود داشته باشد.

نوعی‌اقدم تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا تأکید می‌فرمایند که باید بین خود و خدایتان را اصلاح کنید و بین ما و خداوند متعال هیچ فاصله‌ای وجود نداشته باشد و از فرماندهان ارشد سپاه نیز خواسته‌اند تا این روال را ابتدا از خود، خانواده و بسیج آغاز کنند.

وی افزود: اگر امروز می‌خواهیم تا همچون هشت سال دفاع مقدس ابواب پیروزی به روی ما باز شود، باید به خداوند متعال و توکل به او توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

شهید سلیمانی فرماندهی الهی در جبهه مقاومت بود

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سپاه قدس در سوریه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که به معنای واقعی کلمه، فرماندهی الهی در جبهه مقاومت بود، یارانی همچون شهید سیدرضی موسوی را با توکل به خداوند متعال پرورش داد و این شهدای بزرگوار همواره در عملیات مختلف با توکل به حضرت حق کارشان را آغاز می‌کردند.

نوعی‌اقدم با اشاره به خاطراتی از مراودات خود با حاج قاسم سلیمانی در محورهای عملیاتی جبهه مقاومت افزود: این شهید والامقام همواره می‌فرمود هر کس می‌خواهد کار بزرگی انجام دهد، باید خودش را «هیچ» حساب کند و این نقطه آغاز تعالی و شکوفایی است.

وی تصریح کرد: اخلاص امر دیگری است که باید همه به آن توجه داشته باشیم و بدانیم که چرا سیدرضی موسوی در زمان حضور مؤثرش در جبهه مقاومت در میان مردم در گمنامی به سر می‌برد؟

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سپاه قدس در سوریه ادامه داد: شهید موسوی همواره در جبهه مقاومت حضور مؤثر و میدانی داشت؛ اما اخلاص و نیت خالصش نمی‌گذاشت تا مردم او را بشناسند و در گمنامی، خدمات شایانی را به جبهه مقاومت و جهان اسلام ارائه کرد.

حاج قاسم سلیمانی اخلاص در عمل را همواره مدنظر داشت

نوعی‌اقدم با طرح پرسشی مبنی بر اینکه امروز باید بدانیم چرا حاج قاسم سلیمانی هر اقدامی را که اراده می‌کرد، درنهایت اتفاق می‌افتاد؟ گفت: چون حاج قاسم سلیمانی، اخلاص در عمل را همواره مدنظر داشت، خداوند متعال نیز به کار او برکت می‌داد و فعالیت‌های ماندگاری توسط این شهید والامقام انجام شد.

وی بیان کرد: اخلاص در عمل نیاز به بنر، صدا، تصویر، تبلیغات و رسانه ندارد و خداوند متعال عمل خالصانه را خود به‌خوبی منتشر می‌کند و از آن حمایت خواهد کرد.

این فرمانده جبهه مقاومت با اشاره به ویژگی مهم روحیه حماسی در سرداران شهید گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش همچون شهید سیدرضی موسوی، قهرمان حماسه و میدان بودند.

نوعی‌اقدم که خود سال‌ها حضور در جبهه مقاومت را تجربه کرده است، گفت: جنگ در سوریه بسیار سخت‌تر از دوران دفاع مقدس بود؛ اما حاج قاسم سلیمانی همواره از حضور در آن میدان سخت و در میانه نبرد هیچ واهمه‌ای نداشت و با روحیه حماسی بالا، اتفاقات بزرگی را رقم می‌زد.

باید در غیرممکن‌ها از فرمانده تبعیت کنیم

وی گفت: مطیع ولایت بودن امر دیگری است که همواره باید به آن عنایت شود. باید در غیرممکن‌ها از فرمانده تبعیت کنیم؛ وگرنه تبعیت از ولایت در زمان عادی که اهمیت چندانی ندارد.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سپاه قدس در سوریه با بیان اینکه مطیع فرمانده و ولایت بودن امروز امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، گفت: فرماندهان جبهه مقاومت با گوش سپردن به فرامین ولی خود سعی می‌کردند تا آن مسیر سخت را پشت سر بگذارند.

نوعی‌اقدم با اشاره به ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی شهید سیدرضی موسوی، ادب و متانت را از مشخصه‌های بارز این شهید والامقام عنوان کرد و گفت: شهید موسوی دریای ادب بود و همواره در فرماندهی خود، با متانت و رعایت ادب رفتار می‌کرد.

وی گفت: شهید موسوی، فرماندهی اخلاق محور و مسؤولیت ادب‌محور را از سردار خود، شهید حاج قاسم سلیمانی به‌خوبی فراگرفته بود و با همین رویه نیز رفتار می‌کرد.

ایثار مشخصه شهید سیدرضی موسوی بود

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سپاه قدس در سوریه ادامه داد: ایثار دومین مشخصه شهید سیدرضی موسوی بود و او حتی در بسیاری از مواقع از منابع و امکانات شخصی‌اش برای کمک به رزمندگان جبهه مقاومت استفاده می‌کرد.

نوعی‌اقدم با بیان اینکه شهید موسوی نظریه‌پرداز و در خط مقدم طرح‌ریزی و طراحی در جبهه مقاومت بود، گفت: این شهید والامقام، امین حاج قاسم سلیمانی و مورد اعتماد جدی این شهید بزرگ بود و فعالیت‌های شایان‌توجهی را در جبهه مقاومت رقم زد.

وی گفت: امروز اگر می‌خواهیم بدانیم که چرا هر چه انقلاب اسلامی اراده کرده، اجرایی شده و هر چه آمریکایی‌ها خواسته‌اند، در میدان به وقوع نپیوسته است، باید به همین ولایت‌پذیری، خلوص و با خدا بودن فرماندهان جبهه مقاومت توجه کنیم.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624247

مهمترین اخبار ایران و جهان: