نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 12:55

آبرسانی به ۳۰ روستای البرز تحویل آبفای استان می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز از تحویل تأسیسات آبرسانی ۳۰ روستای استان به شرکت آبفای استان خبر داد و گفت: این مهم در راستای بهبود وضعیت کیفی آب شرب، مدیریت منابع آب و همچنین تأمین امنیت و سلامت مردم انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فرشاد قدوسی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز، با بیان این مطلب در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت آبفا و همچنین رفع موانع تحویل تأسیسات آبرسانی روستاهای سطح استان اظهار کرد: پس از انحلال شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال ۹۸، تمامی تأسیسات آبرسانی روستایی باید تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شود تا امنیت، سلامت و وضعیت کیفی آب شرب مناطق روستایی تضمین شود.

وی افزود: در حال حاضر تأسیسات آبرسانی تعداد زیادی از روستاهای استان زیر نظر شوراهای اسلامی روستایی و یا دهیاری‌ها است که بر اساس آخرین تهمیدات وزارت نیرو باید تحویل شرکت آبفای استان البرز شود.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای سطح استان باید در این زمینه همیار و همکار در اجرای کامل این امر مهم باشند، خاطر نشان کرد: هرگونه کوتاهی در این موضوع می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای سلامت مردم در پی‌داشته باشد.

قدوسی تصریح کرد: تأمین زمین مورد نیاز و تحویل شبکه آبرسانی روستایی به شرکت آبفا از نکات قابل تأملی است که باید بیش از پیش مورد توجه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستایی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز همچنین از مدیرعامل شرکت آبفای استان خواست در بودجه سال آتی بودجه عمرانی مورد نیاز خود را تأمین کرده و تا پایان سال نیز تأسیسات آبرسانی ۳۰ روستای استان را از دهیاری‌ها و شوراها تحویل گرفته و نسبت به مدیریت منابع آبی روستایی اقدام کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624091

مهمترین اخبار ایران و جهان: