نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 20:12

بانک‌ها پرداخت تسهیلات اشتغال را در اولویت قرار دهند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بانک‌های استان پرداخت تسهیلات ازدواج، مسکن و اشتغال را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری بعدازظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال و شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری گفت: بانک‌های استان پرداخت تسهیلات ازدواج، مسکن و اشتغال را در اولویت قرار دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نرخ بیکاری مردم استان، ادامه داد: با همت و تلاش مسؤولان و مردم نرخ بیکاری بر اساس آمار رسمی طی ۲ سال گذشته هشت پله صعود داشته است.

وی افزود: پروژه‌های متوقف و نیمه فعال چهارمحال و بختیاری با تهاتر، مسئولیت اجتماعی و دیگر اعتبارات فعال شده و برخی تکمیل و برخی در حال انجام است.

حیدری اضافه کرد: امسال باید به صورت دقیق و مستمر تسهیلات تبصره ۱۸ که در خصوص اشتغال است بررسی و هر دستگاه متقاضیان را به بانک‌های عامل معرفی کنند.

وی بیان کرد: شرایط متقاضیان تسهیلات تبصره ۱۸ باید به صورت دقیق بررسی و سپس به بانک‌ها معرفی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سهمیه‌ تسهیلات و اعتبارات باید به صورت عادلانه بین شهرستان‌ها تقسیم شود تا شاهد رشد و ایجاد اشتغال در همه نقاط استان باشیم.

وی تاکید کرد: با جابه‌جایی برخی مدیران بانکی باید شاهد تحولات باشیم و تسهیلات مسکن، ازدواج و اشتغال به سرعت پیگیری و به متقاضیان پرداخت شود.

حیدری اضافه کرد: کمیته‌ای سه جانبه با حضور معاون امور اقتصادی استانداری، رئیس اقتصاد و دارایی و رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی این استان تشکیل شود و عملکرد بانک‌ها را به روز بررسی و پیگیری کنند.

مشاغل خانگی سبب رونق اقتصادی می‌شود

وی با اشاره به اهمیت ایجاد مشاغل خانگی یادآور شد: باید شرایط مناسبی برای ایجاد مشاغل خانگی فراهم کرد زیرا این‌گونه اشتغال‌ها باعث رونق اقتصادی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات زندانیان که قشر آسیب‌پذیر هستند نباید کوچکترین تعللی ایجاد شود.

وی گفت: در خصوص ضمانت‌های تسهیلات نباید خیلی سخت‌گیری شود و بانک‌ها کمک کنند با تسهیل شرایط خدمت به مردم بیشتر شود زیرا این موجب امیدآفرینی می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: موانع تسهیلات سربازان، بیماران صعب‌العلاج، سفر ریاست‌جمهوری، خشکسالی و سیل مرتفع و با سرعت به متقاضیان پرداخت شود.

در برگزاری جشن‌های دهه فجر همه دستتگاه‌ها همکاری کنند

وی افزود: جشن ملی دهه فجر باید با همکاری تمام دستگاه‌ها برگزار شود و همه در این خصوص مشارکت و برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در راستای امیدآفرینی و تقویت مهارت به همه فرمانداران برای ایجاد بازارچه‌‌ صنایع دستی با قیمت مناسب و دیگر کالاهای مصرفی دستورات لازم داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری باید حساب‌های بانکی خود را در این استان ایجاد کنند زیرا با سرمایه این مردم کارهایشان جلو برده می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636547

مهمترین اخبار ایران و جهان: