نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 00:44

راه‌اندازی سیستم اعلان و اطفا حریق در پایانه نفتی خارگ

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از راه‌اندازی سیستم یکپارچه مدرن و جدید اعلان و اطفا حریق در شرکت پایانه‌های نفتی خارگ با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محسن خجسته‌مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عصر امروز در بازدید از پایانه نفتی خارگ با اشاره به راهبردی و استراتژیک بودن پایانه نفتی خارگ در کشور، اظهار داشت: بدون شک پایانه نفتی خارگ یکی از پایانه‌های مدرن دنیا به حساب می‌آید و در حال حاضر ظرفیت بسیار ارزشمندی برای صادرات نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌ها در آن وجود دارد.

وی با بیان این که شرکت ملی نفت ایران برای پایداری صادرات نفت و ظرفیت‌سازی جدید در این پایانه برنامه‌های ویژه‌ای در نظر دارد، ابراز داشت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌ای برای انجام ظرفیت‌های جدید در این منطقه تعریف شده که مهم‌ترین آن سیستم یکپارچه مدرن و جدید اعلان و اطفا حریق است که یکی از پروژه‌های بسیار ارزشمند شرکت ملی نفت ایران  محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت ایران ارزش این پروژه را حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز خواهد شد.

وی همچنین از بهسازی و بازسازی حدود ۲۸ میلیون بشکه مخازن ذخیره‌سازی نفت خبر داد و گفت: تعمیرات اساسی خطوط لوله را هم در برنامه داریم.

خجسته‌مهر با بیان این که پایانه خارگ به‌دلیل شرایط متعدد و راهبردی بودن همواره مرکز توجه شرکت ملی نفت ایران است، افزود: ما به‌دنبال آن هستیم که تاسیسات، اسکله‌ها و مخازن را هم بازسازی و نوسازی کرده و به تجهیزات مدرن مجهز کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658447

مهمترین اخبار ایران و جهان: