نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 13:20

بانک‌های خصوصی سپرده‌های استان‌ها را برای مردم همان مناطق هزینه کنند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: انتظار داریم نهادهای مالی خصوصی و بانک‌های خصوصی منابع بخش اصلی سپرده‌ها را در همان استان مبدا هزینه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، داوود منظور پیش‌از ظهر امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه در آیین بهره‌برداری از تله‌کابین میثاق کرمان اظهار کرد: مشارکت بین شهرداری و موسسه مالی و اعتباری ملل به‌عنوان سرمایه‌گذار و همکاری و همدلی مسؤولان نشان می‌دهد با همدلی می‌توانیم، پیام‌های نویدبخش بیشتری را به‌همراه بیاوریم.

وی همچنین شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از برکات جمهوری اسلامی خواند و بیان کرد: در حوزه مدیریت شهری شاهد مردم‌سالاری دینی از طریق اراده مردم و انتخاب شوراهای شهر و روستا هستیم که یک توانمندی و ظرفیت جدیدی را ایجاد کرده که دولت حامی و پشتیبان این ظرفیت گسترده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در عمران شهری و خدمات شهری می‌توانیم از تمام فرصت‌های خدادادی استفاده کنیم به شرط اینکه تدبیر کنیم و منابع هم تجمیع و به‌کار گرفته شود.

منظور ابراز داشت: تله‌کابین شهر کرمان به جذابیت‌های گردشگری استان اضافه می‌کند و این مجموعه در کنار فرصت‌های گردشگری طبیعی و آثار تاریخی کرمان ظرفیت‌های منحصربه‌فردی برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم نهادهای مالی خصوصی و بانک‌های خصوصی منابع بخش اصلی سپرده‌ها را در همان استان مبدا هزینه کنند و این نباشد که منابع استان را جمع کنیم و به استان‌های برخوردار و کلانشهرها ببریم و مردم استان مبدا که سپرده‌گذاری می‌کنند، بی‌بهره بمانند.

منظور عنوان کرد: باید آنچه آورده هر استان برای بانک‌های خصوصی است به آن استان برگردد و به پیشرفت و توسعه استان کمک کند.

استاندار کرمان هم در سخنانی اظهار کرد: اثر اجتماعی پروژه تله‌کابین در بین مردم زیاد است و این پروژه از سال‌های قبل آغاز شده و مردم سال‌هاست، منتظر این پروژه بودند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز با قدردانی از سرمایه‌گذاری‌های موسسه ملل در استان کرمان ابراز داشت: موسسه ملل برخلاف برخی از بانک‌های خصوصی که منابع استان را می‌برند و معلوم نیست کجا سرمایه‌گذاری می‌کنند، در کرمان سرمایه‌گذاری خوبی دارد که از آن جمله می‌توان به ساخت تله‌کابین و پروژه هتل بام اشاره کرد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656891

مهمترین اخبار ایران و جهان: