نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 10:47

امیرعبداللهیان: روسیه نقش فعال‌تری برای توقف جنگ غزه ایفا کند

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای روس خود در نیویورک خواستار نقش فعال‌تر روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه شد.

گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس؛ وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای روس خود در نیویورک با اشاره به جایگاه روسیه و نقش آن به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت، خواستار ایفای نقش فعال‌تر این کشور برای توقف جنگ در غزه شد.

سرگئی لاوروف هم از کارشکنی‌های آمریکا در شورای امنیت و ممانعت واشنگتن از تصویب قطعنامه آتش بس انتقاد کرد و خواستار موضع متحد کشورهای عربی در خصوص قضیه فلسطین شد.

در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه که ۱۰۹ روز از آن می‌گذرد و هیچ یک از اهداف اعلام شده این رژیم در این تجاوز محقق نشده، ۲۵۲۹۵ نفر به شهادت رسیده و ۶۳ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. در این مدت قطعنامه‌های پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس با کارشکنی آمریکا تصویب نشد. در همین خصوص نیز دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش در اظهاراتی اخیر گفت که خاورمیانه مثل یک «بشکه باروت» است و باید هر کاری که می‌توانیم بکنیم تا از گسترش جنگ در کل منطقه جلوگیری کنیم.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی که به منظور شرکت در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه به نیویورک سفر کرده، تجاوزات اخیر این رژیم به سوریه و لبنان را در راستای تلاش برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی از این شکست مفتضحانه، عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و تلاشی شرورانه برای گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه خواند.

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از سطح روابط دوجانبه و سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به مسکو، ابراز امیدواری کرد که در سفر آتی رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به تهران، سند جامع همکاری راهبردی دو کشور به امضا برسد. لاوروف هم ضمن ابراز خرسندی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر اجرایی کردن توافقات حاصله تأکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646691

مهمترین اخبار ایران و جهان: