نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 17:46

بخش بوستان با پویش «هر ایرانی 3 درخت» به یاد شهدای راسک+ تصاویر

پویش هر ایرانی سه درخت با نامبزرگداشت شهدای راسک امروز در بخش بوستان با حضور فرمانده نیروی انتظامی و پرسنل شهرستان، و رئیس وکارکنان منابع طبیعی با مشارکت سربازان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، در این مراسم سرهنگ مسعود جو  ضمن تبریک ولادت باسعادت امام جواد و حضرت علی(ع) گفت: "هر سرباز سفیر یک شهید می باشد و شهیدان سرلوحه و سرمشق ما در زندگی هستند؛ ما باید دنباله رو راه شهدا باشیم". و از سربازان خواست به یاد شهدا هرکدام یک نهال کاشته و تقدیم روح پاک این شهدا کنند.

مسعود جو با اشاره به آیات و روایات فراوان در خصوص اهمیت درخت کاری در اسلام و همچنین اهمیت حفاظت از درختان و طبیعت در فرهنگ اهل بیت گفت: تلطیف هوا، حفظ آب و خاک به عنوان بستر حیات و آرامش بشر ذکر شده است؛ و اگر اینها از بین بروند حیات بشر به مخاطره می افتد. لذا درختکاری علاوه بر اینکه موجب تلطیف هوا می گردد، مانع فرسایش خاک و تخریب سفره های زیرزمینی آب می شود.

وی افزود: حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و امنیت زیستی مقدم بر امنیت غذایی و امنیت عمومی جامعه هست.

این فرمانده در ادامه خطاب به سربازان گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و درختکاری توسط اقشار مختلف جامعه، به فرموده رهبر معظم انقلاب یک عمل انقلابی، شرعی و دینی است.

محراب عبدی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت نیز ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده و پرسنل انتظامی شهرستان معرفی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گفت این طرح چهارساله است و از سال 1402 شروع شده و تا سال 1405 ادامه خواهدداشت.

وی افزود: در صددیم در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که سهم شهرستان باشت در سال ۸۰ هکتار است برای کشت نهال از ظرفیت ادارات در سطح شهرستان بهره ببریم و از سربازان بخواهیم برای زنده نگه داشتن یاد شهدا به یاد هر شهید نهالی بکارند.

این مراسم با کاشت نهال به یاد شهدای راسک و با حضور خبرنگاران، فرماندهان، سربازان، کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت و ... پایان یافت.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647391

مهمترین اخبار ایران و جهان: