نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 03:01

دیفنس اکسپرس: حملات ترکیبی هوایی روسیه پدافند اوکراین را ناتوان کرده است

تحلیل‌های جدید نظامی نشان می‌دهد که روسیه با ترکیب حملات هوایی پدافند اوکراین را تضعیف کرده و به اهداف مورد نظر با موفقیت حمله می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تحلیل‌های جدید اوکراین نشان می‌دهد که روسیه در شروع  سال ۲۰۲۴ به این سو حملات موشکی گسترده‌ای را در سراسر اوکراین انجام می‌دهد.

وبگاه «دیفنس اکسپرس» روز سه شنبه نوشت، روسیه اخیرا  بزرگترین حمله را در تاریخ جنگ روسیه و اوکراین از نظر شمار تجهیزات هوایی انجام داد. روس‌ها حملات ترکیبی را با استفاده از آنها انجام دادند. اینک سلاح‌های مختلف و همچنین موشک‌های بالستیک به طور گسترده مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته، روس‌ها از تاکتیک کاهش پدافند هوایی اوکراین استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه روس‌ها شمار بسیاری موشک پرسرعت پرتاب می‌کنند، این باعث شلیک بیشتر پدافند اوکراین می‌شود.

مضرترین موشک‌های پرسرعت روسی از نوع «کینژال»، «اسکندر» و موشک‌های اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ است که گاهی روس‌ها آن‌ها را همزمان پرتاب می‌کنند.

هدف روسیه از بین بردن پدافند هوایی اوکراین است. روس‌ها در هر حمله گسترده چندین موشک ضد رادار را نیز پرتاب می‌کنند. این یک سلاح ویژه برای انهدام سامانه‌های پدافند هوایی است که به دلیل سرعت فراصوت، سرنگونی آن دشوار است.

همزمان یگان موشکی روسیه تعداد زیادی موشک پرسرعت به اهدافی فراتر از کی‌یف می‌کند و این یک مشکل است زیرا سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته برای حفاظت از پایتخت اوکراین متمرکز شده‌اند.

در این تحلیل آمده است، روسیه همچنان در تلاش است به نوسازی تسلیحات هوایی خود سرعت بخشد در نتیجه، ارتش اوکراین و همچنین صنایع دفاعی باید به سرعت خود را با تهدیدات جدید وفق دهند.

یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین گفت:«روسیه حملات هوایی اخیر خود را بر تاسیسات نظامی-صنعتی اوکراین متمرکز کرده است.»

«وادیم اسکیبیتسکی»، معاون رکن اطلاعات ارتش  اوکراین درباره موج حملات هوایی روسیه گفت در این حملات از ۷۷۰ تا ۷۸۰ پهپاد استفاده شده است. وی افزود: «در واقع در ماه دسامبر بیشترین استفاده از پهپاد‌ها بود.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640391

مهمترین اخبار ایران و جهان: