نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 22:09

کاهش نرخ بیکاری در کردستان به ۹.۷ درصد

استاندار کردستان گفت: نرخ بیکاری در پاییز گذشته در استان کردستان ۱۳.۸ درصد بود که امسال به ۹.۷ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارع‌ کوشا با حضور در خانه مطبوعات کردستان و دیدار با اعضای هیات مدیره اظهار کرد: نرخ بیکاری در پاییز گذشته در استان کردستان ۱۳.۸ درصد بود که امسال به ۹.۷ درصد رسیده است.

وی بر لزوم امیدآفرینی با تبیین حقایق تاکید کرد و از آمادگی مدیریت استان برای حمایت از خانه مطبوعات در راستای تقویت و ارتقا رسانه‌ها جهت توسعه، تعالی و بهبود وضعیت استان خبر داد و افزود: خبرنگاران با انعکاس اخبار صحیح امید آفرینی را در جامعه نهادینه کنند.

استاندار کردستان ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت رسانه‌ها در روحیه بخشی به مردم و کمک به رشد و تعالی جامعه، به اثرگذاری خانه مطبوعات در توسعه کمی و کیفی مطبوعات تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری همدیگر، قدم‌های مهم و ارزشمندی در راستای پیشرفت استان با نگرش جامع، برداریم.

زارعی‌کوشا، امیدآفرینی و تبیین حقایق را مهم‌ترین رسالت خبرنگاران توصیف کرد و گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود در کنار نقد منصفانه رویکرد امیدآفرینی را نیز اتخاذ کنند و در بحث آگاهی‌بخشی به مردم با دقت، صراحت و درستی به این موضوع بپردازند.

وی با بیان اینکه نقدپذیر هستم و از نقد سازنده استقبال می‌کنم، برگزاری نشست‌های مکرر با اصحاب رسانه جهت رفع ابهامات و مشکلات موجود را ضروری برشمرد و ادامه داد: خبرنگاران در ردیف اول مطالبه‌گری قراردارند و رسالت اصلی آنان نیز مطالبه‌گری است.

استاندار کردستان از آمادگی مدیریت استان برای حمایت از اعضای خانه مطبوعات خبر داد و اظهار کرد: این تشکل برای بهبود اقدامات و مسائل استان می‌تواند تاثیرگذار باشد و در کنار وظایف صنفی خود در راستای توسعه استان همکاری کند.

زارعی‌کوشا افزود: از آموزش صنفی رسانه‌ها در راستای بهبود وضعیت موجود در این حوزه با انتقال اخبار درست و امیدبخش، حمایت می‌کنیم، ضمن اینکه با تمام تلاش و جدیت کامل مشکلات و مطالبات اصحاب رسانه را پیگیری خواهیم کرد.

وی روشنگری در توزیع عادلانه آگهی‌ها به نشریات محلی و استانی، طبق الزامات قانونی را ضروری اعلام و اضافه کرد: شفافیت لازم در این راستا انجام شود.

هیات مدیره خانه مطبوعات استان کردستان در این نشست صمیمی به بیان مطالبات، درخواست‌ها و مشکلات خود و همچنین اختصاص شهرک خبرنگاران در قالب نهضت مسکن ملی پرداختند و خواستار حمایت استاندار برای رفع مشکلات صنفی خبرنگاران شدند.

در حال حاضر ۱۳۴ نفر عضو اصلی خانه مطبوعات استان کردستان هستند که از این تعداد به تفکیک جنسیتی ۹۱ نفر مرد و ۴۳ نفر خانم هستند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628891

مهمترین اخبار ایران و جهان: