نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 15:34

چه کارهای جدیدی برای صیانت از یوزپلنگ ایرانی انجام شده است؟

مخاطرات تلف شدن یوز آسیایی با ورود دستگاه قضائی استان سمنان کاهش یافته؛ اما چه کارهای جدیدی برای صیانت از یوزپلنگ ایرانی انجام شده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان، 14 تیرماه سال جاری دستور برخورد قانونی با مقصران حوادث منجر به تلف شدن یوزهای آسیایی را در منطقه میامی صادر کرد.

وی در بازدید میدانی از زیستگاه این‌گونه حیات‌وحش در حوزه قضائی میامی، با دعوت از سازمان‌های مسؤول، برگزاری جلسه و صدور مصوبات بر صیانت از یوز آسیایی تأکید کرد.

عبدالهی گفت: با اقدامات قضائی، پاسگاه محیط‌بانی در محل کاروانسرای میاندشت دایر و تابلوهای هشدار به محور تردد یوز آسیایی نصب شد و افزایش یافت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: طرح جامع حفاظت از گونه‌های نادر وحشی تهیه و برای تصویب به شورای عالی محیط‌زیست ارسال شده است.

وی ادامه داد: خرید، نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی 6 سامانه دوربین‌های ثبت تخلف انجام و نصب ۶ دوربین و اعمال حد سرعت لحظه‌ای برای تأیید کمیسیون راه‌های کشور نیز صورت پذیرفت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: اجرای روشنایی به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده تردد یوزپلنگ اقدام و تهیه تابلوهای ریلی اطلاعات مسیرنما، اخطاری و انتظامی، خط‌کشی و ترسیم نقوش پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با رنگ، تهیه و تجهیزات ترافیکی لازم انجام شد.

عبداللهی تصریح کرد: موضوع جذب اعتبار فنس‌کشی به میزان پنج کیلومتر از مسیرهای طرفین جاده منطقه حفاظت‌شده، از مصوباتی بود که پیگیری تحقق آن از سازمان حفاظت محیط‌زیست استان ادامه دارد و نتایج به دست آمده اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت و همکاری و انجام تکالیف تمام نهادها و سازمان‌های مسؤول و اجرای مصوبات ترسیمی، شاهد صیانت و حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض به‌ویژه یوز آسیایی خواهیم بود و دستگاه قضائی استان از هیچ اقدام قانونی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629703

مهمترین اخبار ایران و جهان: