نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 14:33

لینک جعلی «سهام عدالت» سرمایه کارگر خراسان‌جنوبی را بلعید

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی از کشف پرونده‌ای که فردی با کلیک بر‌روی لینک جعلی دریافت سود سهام عدالت، تمام موجودی حساب بانکی‌اش به مبلغ 850 میلیون ریال را از دست داد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت، چند روز قبل از طرف یکی از دوستانم پیامکی مبنی‌بر دریافت سود سهام عدالت دریافت کردم.

وی ادامه داد: در این پیام  لینکی قرار داشت که از من خواسته شده بود برای دریافت سود سهام عدالت وارد لینک شده و مبلغ ناچیز 5 هزار تومان را واریز کنم.

به گفته وی از آنجایی که به وی اعتماد داشتم، بر روی لینک موجود در پیامک کلیک کردم که پس از آن، نرم افزار جعلی سهام عدالت بر روی گوشی من نصب شد و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی در نرم افزار و واریز مبلغ، متوجه شدم تمام موجودی حساب بانکی‌ام به مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال که دسترنج چند ساله ام بوده خالی شده است، که در این خصوص خواهان رسیدگی هستم.
 
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بیان داشت: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

سرهنگ الوانی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار که در خارج از استان سکونت داشت، شناسایی شد.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی و با تلاش کارشناسان پلیس فتا مبلغ به حساب شاکی برگشت داده شد و پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

این مقام سایبری خاطر‌نشان کرد : کاربران از هرگونه کنجکاوی در فضای مجازی خودداری کرده و از کلیک برروی لینک‌های موجود در فضای مجازی و یا پیامک‌های ارسالی از طرف مجرمان سایبری در خصوص دریافت سود سهام عدالت جدا خودداری کنند و در خصوص دریافت سود سهام عدالت به این نکات توجه کنند که هرگونه پیامک با سرشماره‌های شخصیکه حاوی لینک مبنی‌بر دریافت سود سهام عدالت می‌باشد، کلاهبرداری است.

همچنین برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به واریز هیچ‌گونه وجهی نیست و این سود در زمان مقرر توسط دولت به حساب بانکی معرفی‌شده توسط افراد واریز خواهد شد. 

 رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662791

مهمترین اخبار ایران و جهان: