نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 09:58

تحقق 2 برابری پرداخت زکات در شهرستان محلات

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی از رشد ۲ برابری پرداخت زکات در محلات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از محلات، صبح امروز مراسم تجلیل از زکات پردازان محلات با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در محلات برگزار شد.

در این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان محلات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان و گرامیداشت سالروز شهادت سردارسلیمانی گفت: ️در آیات زیادی از قرآن به زکات به عنوان واجب الهی بسیار تاکید شده است.

️ وی افزود: به فرمایش مولی علی (ع) در هر نعمتی از پروردگار حقی بر گردن ما است و پرداخت زکات از این حقوق است و موجبات رحمت الهی خواهد شد. 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین ربانی امام جمعه شهر محلات نیز  گفت: فریضه واجب زکات همواره در کنار نماز بسیار تاکید شده و این نشانگر اهمیت این فریضه الهی برای پروردگار متعال است.

وی تصریح کرد: صدقات و انفاقات و دستگیری از فقرا به فرمایش پروردگار در قرآن کریم توسط خود پروردگار دریافت و خداوند این قرض حسنه را در روز قیامت  به بندگان بر می گرداند.

ربانی گفت: انسان با انفاق و صدقه، قرض نیکویی می دهد که نتیجه خیر و برکت آن را در دنیا و مهمتر در روز قیامت دریافت می‌کند.


مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز گفت: مهم‌ترین سرمایه کمیته امداد و دارایی ارزشمند این نهاد مردمی سرمایه اجتماعی است که با اعتماد مردمی افزایش چشمگیری داشته است.

و️️ی اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰۵  روستا در استان برای پرداخت زکات شناسایی شده که تا کنون ۷۴۰ مورد در سال جاری مراجعه حضوری شده و تا پایان سال مابقی هم بازدید خواهد شد.

مومنی بیان کرد: فعالیت ۱۷۲ عامل زکات در سطح شهرها و بیش از۳۰۰ عامل در روستاها، برگزاری جشنواره زکات در شهرستانهای استان مرکزی، پرداخت ۲۸ سری جهیزیه و انجام ۳۰۹۰ مورد هزینه درمانی، کمک به ادامه تحصیل ۲۷۰ دانش آموزی که به دلیل فقر قصد ترک تحصیل داشتند، ساخت ۴۷ واحد مسکن از محل زکات پردازی ، ۵۷ مورد تعمیرمسکن، توزیع ۱۳ هزار و ۳۷۸ بسته معیشتی با حفظ کرامت از اقدامات انجام شده از محل زکات بوده است.

️مومنی ادامه داد: در شهرستان محلات پیش بینی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مبلغ زکات بوده که با عملکرد خوب شهرستان ۲ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومان عملکرد نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است. 

در ادامه این جلسه گزارشی از عملکرد زکات شهرستان توسط کرمی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ارائه شد. 

در پایان این نشست از مبلغین و زکات پردازان نمونه شهرستان تقدیر شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631603

مهمترین اخبار ایران و جهان: