نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 18:01

رییس مرکز اسلامی مسکو: ادبیات و فرهنگ مقاومت پس از طوفان الاقصی جهانی شده است

رییس مرکز اسلامی مسکو با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عامل ناامنی و خشونت و تروریسم در منطقه و جهان اسلام است گفت: امروز ادبیات و فرهنگ مقاومت نه فقط میان امت اسلامی بلکه در سراسر جهان با افکارهای متفاوت مردم دنیا رواج یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نخستین همایش بین‌المللی «پیام طوفان‌الاقصی و اُفول نظام سلطه» با هدف تبیین و روشنگری رویکرد‌های جبهه مقاومت و بررسی ابعاد عملیات طوفان الاقصی در غزه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

این همایش همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به دو زبان فارسی و عربی و بصورت حضوری و برخط(آنلاین) با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در تالار امیرکبیر دانشگاه آزاد واحد اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صابر اکبری جدی، نماینده ولی فقیه در روسیه و رییس مرکز اسلامی مسکو در این همایش با اشاره به روحیه مبارزه با ستمگران و حمایت از مظلومان در انقلاب اسلامی ایران  افزود: امروز ادبیات و فرهنگ مقاومت نه تنها در بین امت اسلامی بلکه در میان دیگر جوامع هم طرفداران بسیار جدی پیدا کرده است.

به گفته وی، انقلاب اسلامی پیام خود را در عرصه‌های مختلف برجا گذاشت که یکی از آنها بازگشت به دین و توجه به معنویت در عصر ستیز و مبارزه با دین، دینداری و معنویت بود.

رییس مرکز اسلامی مسکو اظهار داشت: این عبارت و اصطلاح، تنها بعنوان یک شعار باقی نماند بلکه در عمل هم جریان پیدا کرد و رزمندگان و شخصیت‌های مبارز روزبه‌روز به یکدیگر نزدیکتر شدند و در نهایت امروز شاهد یک جبهه بهم پیوسته مقاومت اسلامی در سراسر منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه ادبیات و فرهنگ مقاومت نه فقط میان امت اسلامی بلکه در میان دیگر جوامع نیز طرفداران جدی پیدا کرده است اظهار داشت: امروز می‌بینید در جریان تحولاتی که در روسیه برای مقابله با غرب اتفاق افتاد، کاملاً از این ادبیات و فرهنگ متأثر شدند و در ادبیات و اظهارات مقامات روسی استفاده شد.

نماینده ولی فقیه در روسیه با اشاره به اینکه امروز ادبیات و فرهنگ مقاومت از جهان اسلام به سمت دیگر ملت‌ها نفوذ کرده و طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است، تصریح کرد: امروز شخصیت‌های بسیار بزرگ مقاومت در میان رهبران یک ابرقدرت به شدت مورد احترام هستند. 

وی افزود: شما تظاهرات صدها هزار نفری که در مواردی به یک میلیون نفر در خود لندن رسید، را دیدید که بسیار استثنایی است و امروز چنین جریانی در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین به راه افتاده است. این اتفاق بزرگی است و طبیعی‌است که دشمن آن را رصد می‌کند و فراتر از این در میان نخبگان، اساتید دانشگاه و متفکران به شدت این مسائل را رصد می‌کنند.

رئیس مرکز اسلامی مسکو با بیان اینکه هرچه قدرت این حرکت بیشتر می‌شود، دشمنی دشمنان جدی تر و خشن‌تر می‌شود، گفت: اگر دشمن امروز دست و پا می‌زند به دلیل ترس از این قدرت است زیرا یکی از مسائل تعیین کننده امروز همین ادبیات مقاومت است که روز به روز در حال گسترش است.

همایش بین‌المللی «پیام طوفان‌الاقصی و اُفول نظام سلطه» میزبان دانشجویان کشورهای  منطقه و از جمله عراق  بود و خانواده های جبهه مقاومت از ایران وعراق در این همایش تجلیل شدند.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626847

مهمترین اخبار ایران و جهان: