نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 15:51

آبرسانی به ۵١١ روستای کرمانشاه طی ۳ سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: طی سه سال آبرسانی به ۵١١ روستای استان با اعتباری برابر یک‌هزار و ٩٢٠ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

رضا داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: هم‌اکنون در استان کرمانشاه بالغ بر ٢ هزار و ۶٠٠ روستای دارای سکنه وجود دارد که حدود یک‌هزار و ٩٠٠ روستا تحت پوشش شرکت آبفا استان هستند.

وی افزود: باقی روستاها دارای مشکلات ویژه‌ای بوده که برخی از این روستاها یا با تنش جدی مواجه بودند و یا کاملا فاقد آب و تأسیسات هستند و برخی هم در قالب یک‌هزار و ٩٠٠ روستا دارای تنش آبی هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده بیش از ۶٠٠ پروژه روستایی در حال حاضر در استان کرمانشاه در حال اجرا است.

وی گفت: این پروژه‌ها مولفه‌های مختلفی از جمله خطوط انتقال، شبکه توزیع، مخازن و مابقی تاسیسات مانند موتورخانه ها و ایستگاه‌های پمپاژ را دارند.

داودی اظهار کرد: مهمترین پروژه زیرساختی در حال اجرای کشور، آبرسانی روستایی با انعقاد قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است که در استان‌ها دارای معین‌های استانی است و در کرمانشاه قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف غرب و سپاه نبی اکرم(ص)، ۲ معین استان هستند.

وی ادامه داد: در قرارداد نخست که مشتمل بر ٣۴٩ روستا با ٣١۴ میلیارد تومان اعتبار بود، پیشرفت بسیار خوبی را شاهد بوده و جزء پیشروترین استان‌های کشور هستیم و در حال تلاشیم تا پایان سال پروژه ٢٠٠ روستا را افتتاح کنیم.

داودی بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از روستاها آماده افتتاح هستند و برخی نیز با پیشرفت فیزیکی ٩٠ الی ٩۵ درصد در حال اجرا هستند.

وی افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی چشمگیر پروژه‌های استان، توانستیم قرارداد دوم را با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کنیم و این موضوع در آذر‌ماه امسال به معین‌های استانی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ابلاغ شد.

داودی ادامه داد: این قرارداد مشتمل بر اجرای ۵١١ روستا با اعتباری برابر یک‌هزار و ٩٢٠ میلیارد تومان است که مقرر شده ٧٠ درصد این اعتبار توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و ٣٠ درصد را استاندار کرمانشاه تقبل کنند که طی سه سال پرداخت شود و پس از سه سال مجموع ٨۶٠ روستا استان کرمانشاه به یاری خداوند به طور کامل تنش‌زدایی می‌شوند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653491

مهمترین اخبار ایران و جهان: