نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 15:22

توصیه پکن به آمریکا برای دوری از افتادن در چرخه باطل انتقام

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به هشدارهای روزهای اخیر مقام‌های آمریکایی در پی حمله به پایگاههای واشنگتن در اردن، از این کشور خواست تا از افتادن در چرخه باطل انتقام دوری کند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ سخنگوی وزارت امور خارجه چین وانگ ونبین درباره حمله به پایگاههای نظامی آمریکا در اردن گفت که پکن امیدوار است که طرفین مربوطه خویشتنداری کرده و از افتادن در «چرخه باطل انتقام‌» دوری کنند.  

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، طبق گفته فرماندهی مرکزی آمریکا، روز یکشنبه هفته جاری حمله‌ای به پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرقی اردن صورت گرفت که در نتیجه آن سه نظامی آمریکایی کشته و ۴۰ نفر دیگر نیز بنا بر گفته پنتاگون زخمی شدند.

وانگ در واکنش به اظهارات مقام‌های آمریکایی که گفته‌اند که به حمله به ارتش ایالات متحده در غرب آسیا واکنش نشان می‌دهند، گفت: «از تشدید بیشتر تنش‌های منطقه دوری کنید».

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن گفته است که پاسخ آمریکا احتمالاً «چند سطحی است و ممکن است در چند مرحله باشد و در طول زمان انجام شود».

ایالات متحده طی روزهای اخیر، اتهام‌زنی را علیه ایران تشدید کرده است و برخی مقام‌های داخلی به رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن فشار آورده‌اند تا مستقیماً به ایران حمله کند.

با این‌حال جمهوری اسلامی هرگونه مشارکت در این حملات را رد کرده است و شبکه سی‌ ان ان نیز در مصاحبه با برخی منابع آگاه گفته است که شواهدی مبنی بر مشارکت مستقیم ایران در این حمله وجود ندارد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654547

مهمترین اخبار ایران و جهان: