نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 16:08

افتتاح اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در مشهد

اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین شهرداری مشهد امروز با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی و شهر مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین شهرداری مشهد امروز با حضور استاندار و جمعی از مسئولین در مشهد افتتاح شد.

لزوم استفاده از خودروهای برقی در حمل‌ونقل عمومی 

استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: به موازات گسترش حمل‌ونقل عمومی، حمل‌ونقل شخصی کاهش پیدا می‌کند و مقدمه ورود به آن تسهیل دسترسی زائران و مجاوران کلان شهر مشهد به حمل و نقل عمومی است.

یعقوبعلی نظری افزود: پروژه کنونی این امکان را فراهم کرده تا وسایل حمل و نقل عمومی و خودروهای سنگین با انجام معاینه فنی، ضمن خدمات رسانی به شهروندان، عاملی برای آلودگی هوا نباشند.

 

وی ادامه داد: درحال حاضر استفاده از خودروهای برقی دستور کشوری است و راهبرد وزارت صمت نیز به این سمت حرکت کرده است.

افتتاح خط دو این مرکز در سال آینده

در ادامه مراسم افتتاح اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، اظهار کرد: برابر وظیفه ذاتی و با موضوع هوای پاک، مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین امروز افتتاح شد.

سید جعفر شمس افزود: حسب دستور معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، این مرکز از پنج شهریور ماه در خدمت شهروندان قرار داشته و امروز به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این مرکز در مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر شامل دو خط است که امروز خط یک افتتاح و در سال آینده خط دو نیز اضافه می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654647