نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 08:23

استاندار آذربایجان‌غربی: در بحث معادن استان نیازمند کلان‌نگری هستیم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در بحث معادن استان و بهره برداری از آنان نیازمند آینده‌نگری و کلان‌نگری هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای معادن این استان با اشاره به نقش و اهمیت معادن در توسعه و اشتغال آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: در بخش معادن استان سه موضوع مطالعه در اکتشاف، استخراج و فرآوری مورد توجه قرار گیرد تا نتیجه لازم و مطلوب در بهره برداری از ظرفیت های معدنی آذربایجان‌غربی به دست آید.

وی با تاکید بر برنامه ریزی مناسب برای بهره گیری از ظرفیت های معدنی استان، خاطرنشان کرد: در بخش معدن آذربایجان‌غربی، ابتدا مساله شناسی و سپس سیاستگذاری انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به روند برگزاری جلسات شورای معادن استان نیز اشاره کرده و افزود: در جلسات شورای معادن، موضوعاتی چون صادرات محصولات معدنی، ارز آوری و مشکلاتی که نیاز به گره گشایی دارند، برای اتخاذ تصمیمات لازم، اولویت بندی و دسته بندی شود.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت دانشگاهی کشور در حوزه معدن و فرآوری محصولات معدنی، اضافه کرد: در موضوع بهره برداری، بهره وری و فرآوری محصولات معدنی، می توان از ظرفیت دانشگاه‌های کشور بیشتر استفاده کرد.

وی در پایان با بیان ظرفیت‌های مرزی استان، بر آشنایی بیشتر فعالان بخش معدن از این ظرفیت و امکان صادرات محصولات معدنی تاکید کرده و ادامه داد: در بحث معادن استان و بهره داری لازم از آن، کلان نگری و آینده نگری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635591

مهمترین اخبار ایران و جهان: