نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 23:03

رسانه‌‌‌های جریان حق به تاسی از حضرت زینب(س) جهاد تبیین کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بعد از واقعه کربلا حضرت زینب(س) به تنهایی توانست جریان عمیق رسانه‌ای دشمن را از بین ببرد و زیربنای فکری امویان را بر هم بزند گفت: رسانه‌‌ باید مانند حضرت زینب(س) قاطع عمل کند و با درایت مقابل جریان باطل بایستد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امشب در مراسم روضه وفات حضرت زینب(س) در مکتب قرآن که به همت هیات زینبیون(فعالان رسانه‌ای استان همدان) برگزار شد ظهار کرد: حضرت زینب کبری(س) یک رسانه اثرگذار بودند که در دوران حکومت اموی جریان زر و زور و تزویر را برملا کردند.

وی با بیان اینکه معاویه حدود ۴۰ سال در شام بنیان اشرافی‌گری ایجاد کرده بود که بر هم زدن آن کاری عادی بود گفت: معاویه دنبال این بود که نام بلند حضرت رسول(ص) را از اذان حذف کند.

نماینده ولی فقیه استان همدان با بیان اینکه معاویه با فضاسازی رسانه‌ای و شبکه‌سازی‌ دنبال ارائه تصویری نادرست از اهل بیت(ع) در جامعه بود گفت: فضا به سمتی رفته بود که وقتی حضرت علی(ع) در محراب شهید شدند برخی گفتند مگر علی(ع) نماز می‌خواند؛ اصلا در مسجد چه‌کار می‌کرد؟

وی با بیان اینکه بعد از واقعه کربلا حضرت زینب(س) به تنهایی توانست جریان عمیق رسانه‌ای دشمن را از بین ببرد و زیربنای فکری امویان را بر هم بزند از تاثیرگذاری این بانوی بزرگ آن هم در شرایط خاص و اسارت تاکید کرد.

شعبانی با بیان اینکه تا انسان حکمت نداشته باشد نمی‌تواند در مسیر حق و حقانیت و مقابله علیه باطل آن هم بهنگام پیش رود گفت: شخصیت متعالی حضرت زینب(س) با عنایات الهی به این رتبه و شان رسیده بود و توانست توطئه‌های ضد دینی دستگاه اموی را بر هم بزند.

وی با بیان اینکه رسانه‌‌ باید مانند حضرت زینب(س) قاطع عمل کند و با درایت مقابل جریان باطل بایستد گفت: جریان باطل در ایجاد گمراهی با تمان توان عمل می‌کند و با شبکه‌سازی قوی، درصدد گمراه کردن جامعه است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی اوقات یک کلیپ و یا متن به صورت تقطیع شده در فضای مجازی و عمومی منتشر می‌شود که مخاطب را به اشتباه می‌اندازد، گفت: این وظیفه اصحاب رسانه است که به تبیین حقایق بپردازند.

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌های ما باید در کنار هم بتوانند زیربنای فکری دشمنان را ویران کنند، یادآور شد: حضرت زینب(س) با جهاد تبیین خود توانست کاری کند که یزدی که تا قبل از آن فریاد می‌زد من امام حسین(ع) را کشته‌ام، پس از آن ابن زیاد را لعنت می‌کرد و شهادت امام حسین(ع) را گردن او می‌انداخت.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم تبیین اهمیت برگزاری انتخابات در اسفندماه اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه باید به شکل‌گیری مشارکت حداکثری کمک کنند.

وی در پاسخ به برخی از شبهات مطرح شده در رابطه با انتخابات توسط رسانه‌های دشمن تاکید کرد: اگر مشارکت تأثیری ندارد چرا امروز جریان مخالف تمام همت خود را بر پایین آوردن مشارکت گذاشته و پویش‌های بسیاری را راه انداخته است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم انتقادهایی دارند و حق هم دارند اما حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب افراد اصلح به حل مشکلات کمک می‌کند گفت: در شرایط تحریمی و مشکلات اقتصادی نیاز به مدیران توانا داریم.

وی اظهار کرد: برخی مدیران اگر بودجه داشته باشند می‌توانند فعالیت کنند، اما در دورانی که با مشکلات روبرو هستیم نیازمند مدیر دوران تحریم هستیم که توانایی مدیریت در این شرایط دارند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651447

مهمترین اخبار ایران و جهان: