نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 12:14

تصادفات زنجیره‌ای در کرمانشاه با اولین بارش برف زمستانی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: تصادفات زنجیره‌ای همزمان با بارش اولین برف زمستانی، تردد صبحگاهی در شهر کرمانشاه را مختل و سبب وقوع چند مورد تصادف زنجیره‌ای شد.

محمد حیدری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از وقوع چند مورد تصادف زنجیره‌ای همزمان با بارش اولین برف زمستانی در شهر کرمانشاه خبر داد.

وی ادامه داد: عدم رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه همزمان با بارش برف و لغزنده شدن جاده‌ها موجب بروز چندین تصادف در معابر شهر کرمانشاه گردید که به علت لغزندگی مسیر، تصادفات بعدی را هم به دنبال داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه ادامه داد: تصادفات زنجیره‌ای در بزرگراه امام خمینی (ره)، بزرگراه شهید اشرفی (فرودگاه)، تقاطع شهید سلیمانی، میدان امام حسین (ع) و پل ولایت بوقوع پیوست.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این سوانح باعث جراحت نشده است، گفت: رانندگی در هنگام لغزندگی معابر شرایط خاص خود را دارد که مهمترین آن پرهیز از عجله و شتاب است.

حیدری افزود: وسیله نقلیه باید از نظر فنی و ایمنی مناسب و مطمئن باشد تا راننده بتواند به کمک آن از وقوع تصادف جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: سیستم ترمز، سیستم بخاری و گرمایشی خودرو، برف پاک‌کن‌ها و لاستیک خودرو باید استاندارد و کارایی لازم برای تردد در زمان بارش برف و باران را داشته باشند.

حیدری در پایان، خاطرنشان کرد: زمان‌بندی مناسب برای آغاز سفر همیشه حائز اهمیت است که در زمان بارش نزولات آسمانی اهمیت دوچندان دارد چرا که عجله و شتاب در رانندگی برای جبران زمان از دست رفته، اولین و بزرگ‌ترین اشتباه یک راننده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651891

مهمترین اخبار ایران و جهان: